توصیه های ترافیکی و تمهیدات پلیس استان آذربایجان غربی در روز طبیعت

سرهنگ “حجت مشتاق” اظهار داشت: با نزدیک شدن به روز ۱۳فروردین (روز طبیعت)،کلیه کارکنان پلیس راهور استان جهت ارتقاء امنیت ترافیکی در آماده باش صد در صد هستند و توصیه ما به شهروندان و مسافران این است که با رعایت قوانین و مد نظر قرار دادن تمهیدات پلیس راهنمایی و رانندگی، از وقوع حوادث رانندگی ناگوار پیشگیری کنند.
وی افزود: با توجه به خاتمه تعطیلات نوروز به طور معمول در روز طبیعت عموم هموطنان و شهروندان در پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، گردشگاه‌ها و … حضور یافته و به تفریح می‌پردازند در سال جاری به دلیل تقارن روز ۱۳ فروردین با ایام ماه مبارک رمضان، پیش‌بینی ما این است اغلب تردد های روز طبیعت در ساعات بعداز ظهر متمرکز و بوستان‌ها، تفرجگاه‌های شهری و مناطق طبیعی حاشیه و اطراف شهرها، با حجم قابل توجهی از تردد مواجه شود.
این مقام انتظامی ادامه داد: رانندگان وسایل نقلیه باربری و همچنین وانت بارها از حمل و جابجایی مسافر در محل حمل بار جداً خودداری کرده و در صورت حمل مسافر در محل بار ضمن اعمال قانون، اقدامات لازم جهت برگشت دادن خودرو به مبدا حرکت انجام خواهد شد.
وی به رانندگان توصیه کرد: کلیه رانندگان وسایل نقلیه از توقف در خط های عبور همچنین توقف وسایل نقلیه در حاشیه راه ها برای عرضه و خرید و فروش کالا که موجب تجمع اشخاص یا وسایل نقلیه در محل یا انحراف دید یا کاهش توجه رانندگان از رانندگی یا احتمال وقوع تصادف گردد اجتناب کنند و همچنین از پارک خودرو و از نشستن بر روی رفوژ وسط و کناری معابر و میادین خودداری نمایند .
رئیس پلیس راهور تصریح کرد: شهروندان عزیز مراقب کودکان و سالمندان باشند و از رها کردن آنها در کنار راه و بازی کردن بچه ها درخیابان ها و معابر اصلی درمحلی که خانواده ها نشسته اند جلوگیری نمایند.
وی اظهار کرد: شهروندان و رانندگان ضمن مدیریت زمان رفت و برگشت، برنامه ریزی و زمان برگشت را به ساعات پایانی روز موکول نکرده و با ماموران پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند.
سرهنگ مشتاق با بیان اینکه در روز طبیعت پلیس با تخلفات حادثه ساز، سرعت و سبقت های غیرمجاز باقاطعیت برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان عزیز از گذاشتن سبزه بر روی سقف، کاپوت یا صندوق عقب خودرو پرهیز کنند زیرا افتادن سبزه در کف خیابان ها باعث لغزندگی و بروز حادثه می شود.
رئیس پلیس راهور استان یادآوری کرد: رانندگان از عجله و شتاب پرهیز و با صبر و حوصله در رانندگی از وقوع تصادفات و حوادث ناگوار جلوگیری کنند و با پایبندی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و با مد نظر قرار دادن شعار سال پلیس راهور (نشاط بهار ، پرهیز از خطر ،آرامش در سفر) سفر خوبی را در روز طبیعت برای خود و خانواده شان ایجاد کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *