زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی/ اعزام ۱۰ تیم ارزیاب به منطقه/ ۲۳۵ مصدوم تاکنون/ خسارت جزئی بود

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ‌بامداد امروز ‌‌۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.‌

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۴ ریشتر ‌بامداد امروز ‌‌۱۳ مهرماه در عمق ۱۰ کیلومتری زمین شهرستان خوی در آذربایجان غربی را لرزاند.‌

ثبت ۲۰ پس لرزه در شهرستان خوی

مرکز لرزه نگاری کشوری وابسته به موسسه ژئوفیزیک، دانشگاه تهران از ساعت چهار بامداد چهارشنبه تاکنون ۲۰ پس لرزه در شهرستان خوی ثبت کرده است.

پس از زمین لرزه ۵.۴ ریشتری ساعت ۳:۵۱ دقیقه بامداد امروز در شهرستان خوی، تاکنون ۲۰ پس لرزه با شدت کمتر این منطقه را لرزانده است.براساس این گزارش، شدت این پس لرزه‌ها تاکنون بین ۲.۵ تا ۳.۱ ریشتر بوده ‌و این روند همچنان ادامه دارد.

۲۳۵ مصدوم تاکنون

بر‌اساس اعلام مجتبی خالدی سخنگوی سازمان فوریت‌های پزشکی تاکنون ۲۳۵ نفر ‌مصدوم شده‌اند که این تعداد شهروند که دچار شکستگی دست،  پا ، سر و مجروحیت شده بودند در بیمارستان خوی تحت مداوا قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه ۵۳ تن نیز در بیمارستان بستری شده‌اند، افزود: حدود ۱۷۰ نفر از ترس زلزله و حین خروج از منازل خود در این شهرستان مصدوم شده‌اند.

خسارت جزئی زلزله به چند ساختمان

بر ‌ساس اعلام مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی  خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته و خسارت جدی به اماکن مسکونی نیز وارد نکرده است‌.

امیرعباس جعفری افزود‌: دیوارهای منازل مسکونی در چند روستا ترکهایی برداشته‌اند و مردم از لحظه وقوع این زلزله  در بیرون از منازل خود به سر می بردند.

اعلام آماده‌باش از سوی استاندار آذربایجان غربی

به دستور استاندار آذربایجان غربی تمامی دستگاه‌های اجرایی مدیریت بحران در شمال این استان در آماده باش کامل  هستند و ارزیابی خسارات توسط تیم های ارزیابی در منطقه آغاز شده است .

اعزام ۱۰ تیم ارزیاب به ‌منطقه

بر اساس اعلام سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی  ۱۰ تیم ارزیاب هلال احمر  هم به مناطق زلزله زده اعزام شده‌اند‌.

وی با بیان اینکه امدادگران نقطه به نقطه در حال بررسی وضعیت منطقه هستند، افزود: این زلزله در شهرستان‌های سلماس و چایپاره  احساس شد‌.

زلزله ۵.۴ ریشتری در خوی

بامداد امروز زلزله ای به قدرت ۵ ممیز ۴ دهم در مقیاس ریشتر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند .

بنا به اعلام مرکز لرزه نگاری موسسه ژئو فیزیک دانشگاه تهران ،  این زلزله در ساعت ۳ و ۵۱ دقیقه و ۲۸ ثانیه در عمق ۱۰ کیلومتری منطقه ایواوغلی زمین روی داد‌.

مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران محل وقوع این زمین لرزه را حوالی خوی استان آذربایجان غربی اعلام کرده است.

این زمین لرزه در ۷ کیلومتری خوی، آذربایجان غربی، ۳۰ کیلومتری ایواوغلی، آذربایجان غربی و ۳۸ کیلومتری تسوج، آذربایجان شرقی به ثبت رسیده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *