بارش باران در استان آذربایجان غربی ادامه دارد

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان آذربایجان‌غربی با اشاره به افت دما در مناطق مختلف این استان و تاثیر آن بر محصولات کشاورزی از ادامه بارش باران خبرداد.

مهدی صابری اظهار داشت: بارش‌های پاییزی از جمعه شب در مناطق مختلف استان آغاز شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

وی افزود: این بارش‌ها تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و بیشترین میزان بارش نیز در روز یکشنبه پیش بینی می‌شود. در برخی مناطق از استان شاهد بارش برف نیز بودیم که این بارش‌ها در مناطق شمالی و جنوبی استان بیشتر بوده است.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: شهرستان‌های جنوبی استان نظیر پیرانشهر و سردشت دارای بیشترین بارندگی در ساعات گذشته بودند که میزان بارش در این شهرستان‌ها حدود ۱۳ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: با توجه به اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی، در مرکز استان میزان بارش حدود یک میلیمتر بوده و با توجه به افزایش شدت بارش‌ها این میزان افزایش خواهد داشت که امیدواریم برای مردم و کشاورزان خبر خوشی باشد.

صابری ابراز داشت: با توجه به اینکه افت دما  در امشب و روز یکشنبه پیش بینی می‌شود، هشدارهای لازم در خصوص پیشگیری کشاورزان از آسیب دیدن محصولات داده شده و باید تدبیر مناسب در زمینه حفاظت از محصولات کشاورزی و نیز مرغداری‌ها را بیاندیشند.

وی گفت: تردد در اطراف رودخانه‌ها و کوه‌ها، نقاط مرتفع و نیز مسیر عبور آب‌های روان ممنوع است و مردم باید با توجه به پیش بینی‌های انجام شده در خصوص وزش تندبادهای پاییزی از تردد و اتراق در این اماکن خودداری کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *