کشف آثار باستانی ۳ هزار ساله قاچاق در ارومیه

قاضی اجرای احکام مدنی دادگستری ارومیه وقتی برای اجرای حکم تحویل یک خانه رفته بود متوجه یک محموله بزرگ قاچاق اشیای عتیقه ۳ هزار ساله در آن خانه شد.

ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در تشریح این خبر گفت: با هوشیاری و وظیفه‌شناسی دادورز اجرای احکام مدنی دادگستری ارومیه که به همراه ضابطین و شاکی پرونده مدنی برای اجرای حکم تحویل یک باب ساختمان مسکونی در یکی از مناطق ارومیه رفته بودند یک محموله قاچاق آثار باستانی در داخل این منزل کشف و با رعایت تمام ضوابط قانونی و تحت مراقبت کامل دستگاه قضایی و ضابطین تحویل میراث فرهنگی استان شد.

وی ادامه داد: این آثار تاریخی و باستانی حسب نظر اولیه کارشناس میراث فرهنگی قدمت بیش از  ۳ هزار ساله دارند و مربوط به جنوب استان هستند که با حفاری غیرقانونی استخراج و به شهر ارومیه منتقل شده و در این خانه نگهداری می‌شد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: کارشناسان میراث فرهنگی تعیین ارزش ریالی این آثار را منوط به طی مراحل آزمایشات تخصصی این اداره دانستند که بدین‌منظور و برای حفظ و نگهداری این آثار که جزو تاریخ و سرمایه‌های کشور هستند با دستور قضایی و طی صورتجلسه‌ای تحویل میراث فرهنگی استان شدند. پرونده کیفری مستقل برای موضوع تشکیل و تحقیقات قضایی لازم نیز انجام شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *