۲۷۶ عنوان کتاب در آذربایجان غربی منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه امسال میزان چاپ کتاب در این استان ۲۷۶ عنوان بوده است.

علیرضا نوروزی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار داشت: سی‌امین دوره هفته کتاب با ۴۰ عنوان برنامه در ۱۳ شهرستان از استان آذربایجان‌غربی گرامی داشته می‌شود که از مهم‌ترین این برنامه‌ها می توان به برگزاری آیین دیدار نویسندگان و کارشناسان پیشکسوت کتاب، افتتاح دفتر انجمن صنفی ناشران استان و نیز اجرای طرح خوانش جمعی کتاب اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه در استان‌های همجوار فرصتی برای نشست مجازی فراهم شده، برنامه نشست غیرحضوری ناشران استان‌های آذری نشین نیز در این هفته برگزار می‌شود. همچنین برنامه‌ای برای تجلیل از شاعر و نویسنده مرحوم «مفتون امینی» برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: با توجه به اینکه روستای نای چیت بوکان در جمع ۱۰ روستای برتر کشور از نظر کتابخوانی انتخاب شده، در نظر داریم برنامه‌ای در این روستا نیز برگزار کنیم و از اهالی روستا به دلیل اهتمام در امر کتابخوانی تقدیر شود.

وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به فعالیت‌های ناشران آذربایجان‌غربی در سال‌جاری، گفت: در ۶ ماهه امسال میزان چاپ کتاب در استان ۲۷۶ عنوان بوده که در مقایسه با ۲۴۱ عنوان چاپی سال گذشته، از نظر کمی دارای رشد مناسبی است.

نوروزی بیان داشت: توزیع بیش از ۳ هزار جلد کتاب در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان از دیگر اقداماتی است که در ۶ ماهه اول امسال انجام شده و در این زمینه ۳ هزار جلد نیز تا پایان سال توزیع می‌شود.

وی در پایان سخنان خود، با بیان این نکته که باید جامعه را به سمت مطالعه کتاب سوق دهیم، خاطرنشان کرد: اقدامات مرتبط با ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان آذربایجان‌غربی با جدیت دنبال می‌شود و امیدواریم اثرات مثبتی در این خصصوص کسب کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان