احداث بزرگراه بین المللی ارومیه – سرو اتمام یافت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اتمام احداث بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو،گفت: مرز سرو یکی از مهم‌ترین مبادی تبادلات اقتصادی و تجاری در منطقه به شمار می رود.

 محسن حمزه لو عصر شنبه در نشست با رییس و اعضای شورای شهر ارومیه اظهار کرد: با توجه به اینکه ساخت بزرگراه ارومیه – سرو سهم مرز سرو در ترانزیت کالا و حمل‌ونقل بین‌المللی را تقویت کرده، در تلاش هستیم با توسعه این محور و رفع موانع موجود زمینه برای جذب سرمایه‌گذاران و تجار فراهم شود.

وی با بیان اینکه عملیات آسفالت تمام قسمت‌های بزرگراه ارومیه – سرو و نیز قطعه خیرساز به اتمام رسیده است، افزود: بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو مسیر دسترسی به پایانه مرزی سرو محسوب می‌شود که روزانه حجم بالای تردد و حمل‌ونقل ترانزیتی از این محور انجام می‌شود.

۱,۲۰۰ میلیارد ریال برای طرح‌های بازآفرینی شهری آذربایجان غربی اختصاص یافت

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در ادامه گفت: یک هزار و ٢٠٠ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری این استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ١٠ پروژه بازآفرینی شهری در سطح شهرستان ارومیه در حال اجراست، ادامه داد: در سال گذشته همچنین ۴۵۶ تن قیر به ارزش بیش از ۵٠ میلیاردریال برای بهسازی و آسفالت معابر محلات هدف بازآفرینی شهری به شهرداری ارومیه تحویل داده شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی اضافه کرد: برای تخصیص قیر رایگان در سال جاری نیز باید شهرداری صورت جلسه‌های قیرهای صرف شده را ارائه دهد تا بتوان سهمیه امسال را دریافت کرد.

وی با اشاره به طرح جامع شهر ارومیه نیز گفت: مطالعات طرح جامع شهر ارومیه براساس ضوابط شهرسازی و معماری پس از بررسی تخصصی و کارشناسی انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی بیان کرد: آمار و اطلاعات ارائه شده از طریق نهادهای متولی ملاک جمع‌بندی در طرح جامع است و اساس ارائه آمار جمعیت شهری در استان‌ها بر عهده سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

۲۰۲ کیلومتر کریدور بزرگراهی در آذربایجان غربی اجرا می‌شود

حمزه لو در ادامه با اشاره به طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، اظهارکرد: در طرح ساماندهی اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه، جزئیات کامل فضاهای سبز، پارک موزه‌ها، بخش‌هایی از فضا که نیاز به نگهداری و مرمت دارند و قسمت‌هایی که با رویکرد جدید مسکونی طراحی شده‌، مشخص شده است.

وی با اشاره به ظرفیت راه آهن ارومیه نیز افزود: حمل و نقل ریلی فرصتی برای توسعه فعالیت‌های تجاری با کشورهای همجوار است و می‌توان از این ظرفیت نهایت بهره برداری را برد.

حمزه لو افزود: فراهم‌سازی زمینه حمل‌ونقل باری در ایستگاه راه‌آهن ارومیه در توسعه پایانه‌های مرزی استان و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل جاده‌ای نقش ویژه‌ای دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به چشم انداز این اداره کل در حوزه راه‌های ارتباط، بیان کرد: امسال پروژه‌های ساخت و توسعه ٢٠٢ کیلومتر کریدور بزرگراهی و راه اصلی به ارزش ۱۷ هزار میلیارد ریال اجرا می‌شود.

حمزه‌لو گفت: در حوزه مسکن نیز برنامه ابلاغی ۴ ساله برای آذربایجان غربی در بخش نهضت ملی مسکن ساخت ۱۷۸ هزار و ۹۶۲ واحد مسکونی است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته میزان اراضی ملی تحویل گرفته شده برای اجرای طرح‌های مختلف در استان ٢۶ هزار هکتار بوده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان