کشف سلاح جنگی در مرز ارومیه

مرزبانان هنگ مرزی ارومیه موفق به کشف ۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و مهمات در مرز شدند.

فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشف ۵۳ قبضه سلاح جنگی و شکاری و تعداد ۱۵۶۰ عدد فشنگ جنگی در مرزهای استان خبرداد.

سردار حسین‌خانی در تشریح این خبر اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاق سلاح و مهمات در نقطه صفر مرزی، ماموران هنگ مرزی ارومیه با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و رصد گذرگاه‌ها، مسیر تردد کاروان قاچاق سلاح در ارتفاعات صعب‌العبور مرزی را شناسایی و توقیف محموله را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: مرزبانان هنگ مرزی ارومیه با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و رصد شبانه روزی معابر مرزی در شرایط بسیار سخت و نامساعد جوی، موفق به کشف تعداد ۵۳ قبضه سلاح شکاری و جنگی قاچاق شامل ۱۴ قبضه سلاح کلت کمری جنگی به همراه ۹ تیغه خشاب و ۹ کیف حمل متعلق به کلت، ۲۷ قبضه سلاح وینچستر تاشو و ۱۲ قبضه سلاح شکاری تک لول شدند.

سردار حسین‌خانی اضافه کرد: مرزبانان دلاور استان آذربایجان غربی در اقدام غافلگیرانه دیگری در حوزه استحفاظی هنگ مرزی سردشت موفق به کشف ۵۲ عدد خشاب و یک هزارو پانصد و شصت عدد گلوله جنگی کلاش شدند.

فرمانده مرزبانی استان بیان اینکه قاچاقچیان که از دستیابی به اهداف شوم شان ناکام ماندند و با استفاده از تاریکی شب به آن سوی مرزها متواری شدند، تصریح کرد: در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و تلاش مرزبانان برای دستگیری قاچاقچیان در دستور کار قرار دارد./ایسنا

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *