بارش باران در اکثر استان‌های کشور؛ ارومیه سردترین نقطه کشور

 با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور، بارش باران و وزش باد شدید در استان‌های غرب، جنوب غرب، شمال غرب و مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس، روز چهارشنبه (۲۵ آبان) بارش در گیلان و شرق اردبیل کاهش می‌یابد و به‌تدریج سامانه بارشی از غرب وارد کشور می‌شود و در غرب، جنوب غرب، برخی مناطق شمال غرب و مرکز کشور و اوایل شب در دامنه‌های جنوبی البرز واقع در استان‌های قزوین، البرز و تهران سبب بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت می‌شود.

روز پنجشنبه (۲۶آبان) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده برای نیمه شمالی فارس، استان بوشهر، ارتفاعات البرز و به‌صورت پراکنده برای مرکز و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

شدت بارش چهارشنبه در شرق لرستان، شمال چهارمحال وبختیاری و غرب اصفهان و پنجشنبه در استان‌های چهارمحال وبختیاری، کهگیلویه وبویراحمد، شمال و شرق خوزستان، شرق لرستان و غرب اصفهان است و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف انتظار می‌رود.

از اواخر چهارشنبه و طی روز پنجشنبه وزش باد شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود. جمعه(۲۷ آبان) نیز برای استان‌های فارس، بوشهر، شرق خوزستان، جنوب اصفهان، شمال کرمان، یزد، خراسان و شرق سمنان رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

روز شنبه (۲۸ آبان) جوی آرام در کشور خواهیم داشت. یکشنبه (۲۹ آبان) با نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر، بارش همراه با کاهش نسبی دما در شرق اردبیل، گیلان و مازندران آغاز می‌شود و در دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید انتظار می‌رود.

هوای تهران در روز چهارشنبه نسبتا آلوده است و پنجشنبه به سبب بارندگی از میزان غلظت آلودگی کاسته می‌شود.

آسمان تهران فردا (۲۶ آبان‌) نیمه ابری و مه رقیق در بعضی ساعت‌ها بارش باران و وزش باد با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۲۷ آبان‌) صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۹ و حداکثر دمای ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی امروز و فردا (۲۵ و ۲۶ آبان ) بندرعباس با دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرمترین و ارومیه با دمای ۴- و صفر درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان