افتتاح مرحله تکمیلی زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان در ارومیه

مرحله تکمیلی تقاطع غیرهمسطح آذربایجان که شامل بخش زیرگذر این تقاطع است، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

مرحله تکمیلی تقاطع غیرهمسطح آذربایجان به عنوان یکی از پروژه‌های بزرگ مقیاس در آذربایجان‌غربی، امروز با حضور جمعی از مقامات و مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

در این مراسم، شهردار ارومیه با اشاره به اینکه پروژه با طول ۵۰۰ متر، عرض ۱۲ متر و به مساحت ۶ هزار مترمربع افتتاح شد، اظهار داشت: این پروژه در ۶ ماهه کاری انجام شده که برای زیرگذر بااحتساب عملیات زیرسازی، لجن برداری، خاک برداری ۱۳.۸ میلیارد تومان و برای قسمت B5 نیز ۲۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه قسمت B5 پل که از سخترین بخش‌های پل است نیز امروز افتتاح می‌شود، اظهار کرد: طبق قول پیمانکار و با تامین منابع مالی با اتمام قسمت B1 و B4 که موجب ارتباط کمربندی خاتم الانبیا(ص) و خیابان ساوالان می‌شود، ۹۵ درصد ترافیک این منطقه حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سرجمع بودجه هزینه شده برای پل آذربایجان ۶۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ۸ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی آب های سطحی این پل هزینه شده است.

شهردار ارومیه، با تاکید به اینکه با افتتاح زیرگذر تقاطع غیر همسطح آذربایجان ۳۲ درصد ترافیک منطقه برطرف می شود، یادآور شد: تسهیل در ترافیک شهری، بازخورد اجتماعی، باز کردن گره ترافیکی از اهداف احداث این پروژه است.

در ادامه مراسم، رئیس شورای اسلامی شهر ارومیه نیز در سخنانی اظهار داشت: فاز مطالعاتی احداث خیابان دوطبقه شروع شده چرا که در خیابان های که امکان توسعه ندارند می توان با احداث خیابان دوطبقه بار ترافیکی را کاهش داد.

نقی کریمی گفت: پرداخت ۹درصد ارزش افزوده و جرایم راهنمایی و رانندگی برای توسعه امور ترافیکی از گره های است که باید برطرف شود.

وی در خصوص مشکل اراضی قولنامه ای شهر نیز گفت: مشکل درصد بزرگی از زمین های قولنامه‌ای ارومیه باهمکاری دادگستری حل شده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *