هواشناسی آذربایجان غربی درباره سیلابی شدن رودخانه‌ها هشدار داد

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی با فعال شدن سامانه بارشی در این استان از روز جمعه، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

مهدی صابری روز جمعه اظهار کرد: تا روز یکشنبه هفته آینده احتمال بارندگی‌های پراکنده وجود دارد و بارش‌ها به صورت برف و باران است.

وی با بیان اینکه نواحی جنوبی و مرکز استان بیشتر تحت تاثیر این سامانه قرار دارند، افزود: احتمال افزایش سرعت باد نیز تا ۷۰ کیلومتر در ساعت وجود دارد و لازم است تا شهروندان از تردد در ارتفاعات و نقاط مرتفع بپرهیزند.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: طبق نقشه‌های پیش یابی احتمال لغزندگی، مه گرفتگی و کاهش دید در جاده‌های استان نیز با آغاز بارش باران و برف در منطقه وجود دارد و لازم است رانندگان و شهروندان موارد ایمنی را رعایت کنند.

صابری اضافه کرد: منطقه اثر این مخاطرات همه مناطق استان بوده و تا روز یکشنبه این شرایط در منطقه مستقر است.

وی با اشاره به دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد: دمای ارومیه بین مثبت ۲ و ۱۵درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و شهرستان تکاب با صفر درجه سانتی‌گراد سردترین و پلدشت با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرم ترین شهر استان ثبت شده است.

هم اکنون مناطق جنوبی استان آذربایجان غربی از جمله سردشت و مرکز استان شاهد بارشهای پاییزی است که از بامداد جمعه شروع شده است.

آذربایجان غربی استانی با آب و هوای کوهستانی است که سالانه بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ میلیمتر بارش در منطقه ثبت می‌شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *