وزیر علوم: کشور با وجود تحریم رتبه برتر علمی منطقه را دارد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: جمهوری اسلامی امروز توانسته با وجود تحریم‌های ظالمانه دشمنان، به رتبه برتر علمی در منطقه تبدیل شود.

محمدعلی زلفی گل عصر چهارشنبه طی نشستی با مدیران دانشگاه ارومیه اظهار کرد: انقلاب اسلامی در یک دهه از عمر خود عملا درگیر جنگ بود، اما توانست در سه دهه بعدی قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح و با تمامی کارشکنی‌ها به درجات علمی برجسته دست یابد.

وی با بیان اینکه قدرت علمی امروز کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست، افزود: قبل از انقلاب هیچ مقطع دکترای در ایران تدریس نمی‌شد و سیاست کشور عملا تربیت کارشناس برای بخش اداری بود، اما پس از انقلاب، ایران اسلامی در بیشتر عرصه‌های علمی توانست در عرصه جهانی عرض اندام کند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه مسیر آینده کشور را جاده دانشگاه تعیین می‌کند، اضافه کرد: دانشگاه بهترین مکان برای سرمایه گذاری در جهت توسعه هر کشور است البته باید قبول کنیم خصاصت در سرمایه گذاری برای توسعه علم سبب عقب ماندگی می‌شود.

وی ادامه داد: نظم نوین جهانی را علم و فن آوری تعیین می‌کند و کشور گشایی در عصر کنونی از طریق علم انجام می‌شود.

زلفی گل با بیان اینکه آیت الله دکتر رئیسی رییس جمهور اسلامی ایران به توسعه فضای علمی کشور باور قلبی دارد و شبانه روز برای تحقق آن در تلاش است، گفت: دولت با مردم صادق است و همین صداقت سبب رحمت الهی خواهد شد.

وی از اساتید دانشگاهی خواست تا در نقد سازنده سیاست‌های علمی کشور دست به قلم شوند و مدیران را در رسیدن به این هدف تعالی یاری کنند.

وزیر علوم با تاکید بر اینکه تولید علم به تنهایی کافی نیست، تاکید کرد: اساتید دانشگاهی باید در ترویج علم نیز پای کار باشند.

زلفی‌گل به شیوه نامه پژوهانه اشاره کرد و افزود: امسال به ۶ هزار نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها پژوهانه پرداخت کردیم همچنین به اعضای هیات علمی پنج سال گذشته نیز این پژوهانه پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا، در حاشیه این جلسه از کتاب کارکرد‌های فرهنگی و اجتماعی پیاده روی اربعین و دومین سند راهبردی دانشگاه ارومیه رو نمایی شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از ظهر سه‌شنبه با استقبال محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی به منظور سفری سه روزهاز طریق فرودگاه بین المللی شهید باکری وارد ارومیه شد.

دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه ارومیه، دیدار با استاندار آذربایجان غربی، دیدار با نمایندگان استان، بازدید از دانشگاه ارومیه، دانشگاه صنعتی ارومیه، پارک علم و فناوری آذربایجان غربی و دانشکده فنی خوی و همچنین جلسه شورای آموزش عالی استان ازمهمترین برنامه‌های این سفر است.

افتتاح طرح آبرسانی دانشگاه ارومیه، کلنگ زنی خوابگاه متاهلین دانشگاه ارومیه، رونمایی از کتاب «کارکرد‌های فرهنگی – اجتماعیپیاده روی اربعین»، رونمایی از سند دومین برنامه راهبردی دانشگاه ارومیه و همچنین دیدار با دانشگاهیان از دیگر برنامه‌های وزیر علوم در سفر به آذربایجان غربی است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *