وجود یک پایگاه امداد هوایی در استان آذربایجان غربی کافی نیست

استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به طولی بودن استان، وجود یک پایگاه امداد هوایی در مرکز استان کافی نیست.

استاندار آذربایجان غربی عصر چهارشنبه در همایش بزرگ اعضای جمعیت هلال احمر گفت: به دلیل موقعیت طولی استان، بهره برداری از سه پایگاه هوایی نیاز مبرم استان بوده و این مهم در دستور کار قرار گرفته است.

محمدصادق معتمدیان افزود: با توجه به طولی بودن موقعیت استان و طولانی بودن مسیر شمالی‌ترین شهر با جنوبی‌ترین شهر، لزوم راه اندازی سه پایگاه هوایی با تمامی تجهیزات حس می‌شود.

مقام ارشد اجرایی استان اضافه کرد: وجود یک پایگاه هوایی در مرکز استان کافی نیست و با توجه به فاصله یک‌هزار کیلومتری شمال و جنوب استان، مطالعه ۲ پایگاه هوایی دیگر با تمامی تجهیزات در دستور قرار گرفته است.

وی با اشاره به حادثه خیز بودن موقعیت جغرافیایی استان اظهار کرد: وقوع چهار زلزله بزرگ و ۷۰۰ پس لرزه در مدت ۶ ماه، مهر تاییدی بر این حرف است که در تمامی حوادث نیز جمعیت هلال احمر به صورت آماده باش ارایه خدمات داشته است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به زلزله اتفاق افتاده در شهرستان خوی و شهر فیرورق ادامه داد: در این کمک رسانی ۴۷ هزار نفر اسکان داده شدند که نقش مهم و موثر هلال احمر آذربایجان غربی را در مواقع بحرانی نشان می‌دهد.

معتمدیان یادآور شد: با فراخوان جمعیت هلال احمر استان در زلزله اخیر خوی، یک هزار و ۲۰۰ نفر خود را با انسجام کامل عملیات امدادی به خوی رساندند.

وی مردمی بودن هلال احمر را از شاخص‌های اصلی این جمعیت دانست و گفت: شرایط سخت زلزله خوی نشان داد که جوانان و امدادگران هلال احمر در هر بحرانی کنار مردم هستند تا زمینه ساز آرامش آن‌ها باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توزیع غذای گرم در منطقه زلزله زده خوی با کمک جمعیت هلال احمر افزود: روز‌هایی در خوی ثبت شد که یک هزار پرس غذای گرم در مناطق شهری و روستایی بین مردم توزیع می‌شد.

معتمدیان با تاکید بر کادر سازی جمعیت هلال احمر در استان تاکید کرد: توصیه من به هلال احمر بر اساس کادر سازی صحیح است که باید جزو مهمترین‌ها برنامه‌های این جمعیت باشد و دارس یکی از بستر‌های مناسب و عظیم برای معرفی و جذب نیرو‌های علاقه‌مند است.

وی با تاکید بر سیاسی نبودن جمعیت هلال احمر گفت: تمامی خدمات این جمعیت برمحور بشر دوستانه است که کاری به موقعیت و قومیت و مرز‌های کشوری ندارد.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: هلال احمر در تمامی حادثه‌ها پیش قدم بوده و حتی در زمین لرزه تلخ کشور ترکیه هلال احمر استان با نشان دادن قدرت خود امداد رسانی قابل توجهی از خود نشان داد و همین سبب شد تا هلال احمر ایران از رییس جمهور ترکیه نشان و مدال قهرمانی بگیرد.

در پایان این مراسم از امداد رسانان نمونه تجلیل شد./باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *