تیم ملی ایران و ژاپن در فینال والیبال آسیا

تیم‌های ملی والیبال ایران و ژاپن در فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا امروز از ساعت ۱۸ در سالن ۶ هزار نفری غدیر ارومیه به مصاف هم خواهند رفت.

سایت WorldofVolley در واکنش به این مسابقه بزرگ نوشت: رقابت‌های مرحله نیمه‌نهایی والیبال قهرمانی آسیا با هیجان بالا و راه یافتن تیم‌های ژاپن و ایران به فینال بزرگ خاتمه پیدا کرد. این در حالی است که تیم‌های قطر و چین برای مدال برنز این دوره از پیکارها با هم رقابت خواهند کرد.

ژاپن با پیروزی چشمگیر ۳ بر یک امیدهای قطر برای رسیدن به فینال قهرمانی آسیا را از بین برد. ژاپن در این بازی توانست با امتیازهای ۲۲ بر ۲۵، ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۱۴ و ۲۸ بر ۲۶ از سد قطر عبور کند. با این پیروزی، تیم شکست ناپذیر ژاپن راهی فینال شد و آنها در گام آخر باید مقابل ایران قرار بگیرند. ران تاکاهاشی، ستاره تیم ملی والیبال ژاپن در این مسابقه عملکردی درخشان داشت و توانست ۱۹ امتیاز برای تیمش کسب کند. در تیم قطر هم رامی وادیدی با ۱۴ امتیاز بهترین بازیکن تیمش بود.

در دیگر بازی مرحله نیمه‌نهایی ایران با پیروزی ۳ بر صفر و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۰ و ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ از سد چین گذشت. با این پیروزی ایران هم به فینال رسید تا شاهد یک دیدار جذاب در آخرین مسابقه رقابت‌های والیبال قهرمانی آسیا بین ایران و ژاپن باشیم. در سوی دیگر، چین و قطر خود را برای نبردی سخت برای رده‌بندی آماده می‌کنند.

ارومیه ایران محل برگزاری این رقابت‌های مهم والیبال است. طبق آمار، ژاپن با ۹ عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرده است و پس از آن کره‌جنوبی و ایران هر کدام با ۴ پیروزی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین در رده بندی فعلی FIVB، ژاپن در رده پنجم و ایران در جایگاه دهم ایستاده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان