۱۷۸ پرونده فساد با دریافت گزارش مردمی در استان آذربایجان ‌غربی تشکیل شده است

روح الله محبوبی روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سالروز تشکیل این سازمان افزود: در راستای دریافت گزارش‌های مردمی، شماره تلفن و سامانه اینترنتی ۱۳۶ از آذر سال گذشته طراحی و راه اندازی شده است.

وی اضافه کرد: طبق تمهیدات صورت‌گرفته، شهروندان می توانند از این طریق شکایات و گزارش های فساد را اطلاع دهند که این امر، بلافاصله پیگیری می‌شود.

بازرسی کل قضایی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای اجرای این طرح و در حدود ۱۰ ماه گذشته، یک هزار و ۹۰۷ مورد شکایت و گزارش فساد در این سامانه در استان ثبت شده است.

محبوبی اظهار کرد: از این تعداد، ۵۹۷ مورد مربوط به شکایت از دستگاه ها و یک هزار و ۳۱۰ گزارش مربوط به فساد بود که ۱۷۸ پرونده فساد تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شکایت های دریافتی باید در مدت یک ماه توسط دستگاه مربوطه پاسخ داده شود، ادامه داد: در صورت قانع نشدن شاکی، در این خصوص پرونده تشکیل می شود و در این خصوص ۵۷۵ مورد به اتمام رسیده و بقیه در دست انجام است.

وی افزود: شهرداری‌ها، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، فرمانداری ها، بخشداری ها و دهیاری ها، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و شرکت های خدمات رسان شامل آب، برق و گاز ازجمله اداراتی است که بیشترین شکایت ها را داشته اند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان