سرلشکر سلامی: توطئه‌های دشمنان در شمال‌ غرب ایران ناکام مانده است

فرمانده کل سپاه گفت: منطقه شمال‌ غرب مانند نگینی در ایران اسلامی می‌درخشد و دشمنان ما از ابتدا به دلیل جذابیت‌های راهبُردی این منطقه برای ناامن کردن منطقه تلاش کرده‌اند و البته همواره ناکام بوده‌اند.

به گزارش اورنا نیوز، سردار سرلشکر پاسدار محمدحسین سلامی عصر امروز در اجلاسیه لشکر ۵۵ ویژه شهدا با محوریت شهید محمود کاوه و افتتاح میعادگاه مرکزی راهیان نور شمال غرب که در مهاباد برگزار شد، با یادآوری و گرامیداشت دلاوری‌های رزمندگان اسلام در مناطق شمال غرب کشور اظهار داشت: از اینکه امروز خداوند به بنده توفیق عنایت کرد تا در مشهد شهدای شمال‌غرب کشور به‌خصوص استان سربلند آذربایجان غربی و به‌ویژه در جمع مردم و علمای شیعه و سنی و خانواده‌های شهدا حضور پیدا کنم، خداوند را شکرگزارم.

وی ادامه داد: وقتی عازم «منطقه جاسوسان» بودم، از دریچه‌های بالگرد که به این ارتفاعات سر به فلک کشیده غرب کشور، ارتفاعات مرزی نگاه می‌کردم، دژهای مستحکمی را از دور دیدم که نقطه به نقطه یک امتداد را تشکیل داده بودند، این خط، خط عزت ما است، خط امنیت ما است، خط سربلندی ما است، ایرانی‌ها یک ملت رفیع، سربلند، پرافتخار و صاحب یک شخصیت بزرگ در جهان هستند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: فلسفه قدرت‌های شیطانی برای ناامن کردن این سرزمین ناشی از اهمیت بسیار بالای جغرافیایی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این سرزمین است، قدرت‌های شیطانی علاقه دارند نقاط خوب، زیبا و پرثمر دنیا را لانه خود کنند، برای آنها مهم نیست که مردمان مناطق چه سرنوشتی پیدا می‌کنند، آنها آرامش خود را در ناآرامی ما، امنیت خود را در ناامنی و بی‌ثباتی ما، رونق اقتصادی خود را در فقر و عقب ماندگی ما، پیشرفت‌های علمی خود را در عقب نگه داشتن ما می‌بینند؛ یک بازی با حاصل جمع صفر.

سرلشکر سلامی افزود: هیچ ملتی بدون هویت رشد نمی‌کند و هویت هر کشوری به هویت شخصیت‌های بزرگی است که برای او تاریخ می‌سازند و تاریخ را در متن زمان حرکت می‌دهند، این شهیدان، ۱۲ هزار شهید عدد فوق العاده بالایی است نسبت به جمعیت این استان و ۲۴۰۰۰ نفر دیگر از سایر استان‌ها در این خطه، چه فلسفه ای یک جوان را از شمال شرق کشور با حدود ۱۵۰۰ کیلومتر در شمال غرب کشور برای جهاد بسیج می‌کند؟ اگر خدای ناکرده این شهیدان نبودند که روی این ارتفاعات در درون این شیارها در دشت ها جان عزیزشان را تقدیم کنند، امروز من نمی‌توانستم در این نقطه بایستم با شما راحت سخن بگویم، باید از شهدا تجلیل کنیم و قدر آنان را بدانیم.

وی اظهار کرد: فرزندان شما روی این ارتفاعات در دماهای ۳۰-۴۰ درجه زیر صفر می‌ایستند، ماه ها خانواده خود را نمی‌بینند ماها وقتی برمیگردند فرزندانشان بزرگ شدند، گاهی فرزندان پدرها را نمی‌شناسند، به سختی آن‌ها را «بابا» صدا می‌زنند، اینجا می‌مانند، بی توقع هیچ اجر و پاداشی، ما با آنها سر و کار داریم، تمام وجودشان را برای عزت ما در کف دست گرفتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: ما پر تهدیدترین کشور جهان هستیم، هیچ کشوری در عالم به اندازه ایران دشمن ندارد چون جمهوری اسلامی ایران برای همه انسان‌های عالم خواهان عدالت است، خواهان حریت و آزادی انسان است، خواهان کرامت انسان است، خواهان طهارت اخلاقی‌ است، خواهان رشد انسان‌ها است، خواهان امنیت و صلح است، با این منطق ما را می‌زنند ولی ما قدرتمندیم.

وی ادامه داد: ما از مکتب بزرگان دین، از پیامبر عظیم‌الشأن، از ائمه اطهار و صحابی راستین پیامبر عزیزمان درس جهاد آموخته‌ایم، به فضل الهی ما در همه نبردها و مبارزات و جنگ‌ها به مفهوم واقعی دشمن را شکسته ایم، این چیزی نیست که من بتوانم غیرواقع بگویم، تاریخی است که شما آن را دیده‌اید، در دریا، در زمین، در جنگ‌های اطلاعاتی، در فتنه‌های بزرگ، در توطئه تکفیر، در مبارزه با تروریسم، همه جا دشمن را شکست داده‌ایم و دشمنان در سرزمین‌های اسلامی امروز به برکت نفوذ فکر انقلاب، روح انقلاب جایی برای ماندن ندارند، جوانان مسلمان به آنها اذن استقرار نمی‌دهند همه جا برای آنها ناامن است.

سرلشکر سلامی گفت: دشمنان در بلاد اسلامی محبوبیتی ندارد، کسی به آنها لبخند نمی‌زند، کسی فرش قرمز زیر پای آنها پهن نمی‌کند، پاسخ مردمان مسلمان به این‌ها، گلوله است، یک مسلمان نمی‌پذیرد که غیر مسلمان در سرزمین او حاکم شود، این پذیرفتنی نیست.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ما تا جان داریم، در راه تحقق آرمان‌های شهیدان والا مقام حرکت خواهیم کرد، ما به مردم این سرزمین بسیار دل بسته ایم، تا پای جان برای انان فداکاری می‌کنیم این مردم شایسته خدمت‌اند، سپاه و بسیج امکانات شان، امتیازات شان همه برای امنیت، آرامش آسایش، و رفاه این جامعه است، ما چیزی جز عزت ملت مان را از خداوند طلب نمی‌کنیم، عزتی در پرتو اسلام و انشالله روزی برسد که امت اسلام را از شر اسرائیل غاصب، از شر آمریکای جنایتکار و از شر متحدان آنها نجات یافته ببینیم.

در پایان این اجلاسیه از خانواده شهدای لشکر ۵۵ ویژه شهدا تجلیل به عمل آمد و همچنین میعادگاه مرکزی راهیان نور شمال غرب افتتاح شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان