Site icon اورنا نیوز

آیین استقبال از ۳۲ شهید تازه تفحص شده در میرآباد برگزار شد

آیین استقبال از ۳۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی شمال‌غرب و کردستان عراق تفحص شده‌اند، در روستای دوله‌تو شهرستان میرآباد برگزار شد.

به گزارش اورنا نیوز، آیین استقبال از ۳۲ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که در مناطق عملیاتی شمال‌غرب و کردستان عراق تفحص شده‌اند، رأس ساعت ۹ صبح در روستای دوله‌تو شهرستان میرآباد آغاز شد.

این مراسم با حضور مردم روستای دوله‌تو و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد و بعد از این مراسم، پیکر شهدا برای تشییع و بدرقه راهی میدان مصدومان شیمیایی سردشت شد.

علت تشییع ۳۲ شهید در روستای دوله‌توی میرآباد

به گفته حسین خضری فرماندار میرآباد، از ۳۲ شهید تازه تفحص شده، ۲۳ تن در زندان‌های دوله‌تو و آلواتان در نزدیکی همان منطقه، توسط گروهک تروریستی و منحله دموکرات اعدام شده‌اند و ۹ تن نیز در درگیری با رژیم بعث عراق در مناطق مرزی شمال‌غرب به شهادت رسیده‌اند.

روستای مرزی «دوله‌تو» یادآور جنایت مغفول مانده دوران جنگ است؛ در نزدیکی این روستا زندانی به همین نام وجود داشت که تحت کنترل حزب دموکرات کردستان ایران بود. در زندان دوله‌تو بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، بسیج، ژاندارمری و حتی پیشمرگان مسلمان کرد محبوس بودند.

سرهنگ علیزاده فرمانده سپاه سردشت دراین‌باره می‌گوید: ضد انقلاب در این زندان‌ها پس از تیرباران، پیکر شهدا را دست‌وپا بسته در جنگل های اطراف زندان رها می‌کردند.

به گفته سردار باقرزاده فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح، پیکر این شهدا با کمک مردم محلی و مرزنشینان غیور منطقه، شناسایی شده و پس از تشییع در سردشت برای طی مراحل بعدی به تهران منتقل خواهند شد.

Exit mobile version