۶۵ درصد نوشت‌افزار عرضه شده در آذربایجان‌غربی ایرانی است

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشی‌های آذربایجان‌غربی گفت: اغلب نوشت‌افزار عرضه شده در بازار استان شامل ۶۵ درصد مربوط به تولیدات داخلی بوده و حتی در بخش مدادرنگی و مداد، در اصالت کالا و استحکام کالاها قابل‌رقابت با برندهای خارجی هستیم.

به گزارش اورنا نیوز، جعفر جعفری رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشی‌های آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: افرادی که در خیابان‌های عطایی و سایر خیابان‌ها اقدام به فروش نوشت‌افزار در مدت‌زمان یک ماه می‌کنند و شغلشان میوه‌فروشی است، اجناس اصل و باکیفیت به فروش نمی‌رسانند و اجناس طرح و بنجل عرضه می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که از مغازه‌هایی خرید کنند که در روزهای آتی امکان مرجوع کردن کالا برایشان وجود داشته باشد و سعی کنند از محلات خودشان اجناس موردنیازشان را تهیه کنند.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشی‌های آذربایجان غربی اضافه کرد: نظارت و بازرسی بر کتاب‌فروشی‌ها و نوشت‌افزارها نیز از طرف اتاق اصناف، صنعت معدن و تجارت و تعزیرات حکومتی و یا به‌صورت مشترک انجام می‌شود.

جعفری ادامه داد: در زمینه قیمت و درصدهای فروش نیز نظارت‌های جدی وجود دارد و ۱۵ درصد سود و ۱.۵ درصد هزینه حمل‌ونقل برای فروشندگانی که اجناس خود را از تهران خرید می‌کنند، لحاظ شده است.

وی خاطرنشان کرد: برخی اجناس که از طریق ثبت سفارش از راه‌های قانونی به کشور وارد می‌شوند، اغلب کوله‌پشتی و جامدادی هستند که نسبت به سال قبل ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت برای آنان داشته‌ایم.

جعفری تصریح کرد: در زمینه کاغذ آ چهار (A۴) در برخی اجناس تا ۱۰ درصد شاهد کاهش قیمت هستیم ولی دفترهای باکیفیت، امسال با افزایش قیمت ۱۵ درصدی عرضه می‌شوند.

رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و کتاب‌فروشی‌های آذربایجان‌غربی تاکید کرد: شماره‌تلفن ۱۲۴ آماده دریافت شکایت‌های شهروندان از بازار نوشت‌افزار است که در زمان سریعی نیز رسیدگی می‌شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان