Site icon اورنا نیوز

ایجاد اشتغال برای بیش از ۴ هزار نفر در حوزه اصناف آذربایجان‌غربی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: در نیمه نخست سال جاری مطابق با آخرین به‌روزرسانی در سامانه رصد، برای ۴ هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه اصناف استان شغل ایجاد شده است.

به گزارش اورنا نیوز، اسد فرهمند معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: در طول شش‌ماهه گذشته ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صنفی در استان صادر شده است که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته ۷ درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: در طول شش‌ماهه گذشته بر اساس اشتغال ثبت شده در سامانه رصد، ۴ هزار و ۱۱۵ نفر در حوزه اصناف آذربایجان‌غربی دارای شغل شدند که این میزان در مقایسه با عملکرد ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشد ۲۹ درصدی داشته است.

فرهمند با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال تعداد ۱۶۹ فقره پروانه کسب صنفی ایثارگری در صمت استان صادر و تحویل متقاضیان گردیده است افزود: از مجموع ۷ هزار و ۱۳۵ فقره پروانه کسب صادره، یک هزار و ۱۶۳ فقره در حوزه صنوف تولیدی، ۴ هزار و ۱۹۶ فقره در حوزه صنوف توزیعی، ۸۵۷ فقره در حوزه صنوف خدماتی و ۹۱۹ فقره نیز در حوزه خدمات فنی می‌باشد.

وی اضافه کرد: از اول سال جاری تعداد ۱۲۴ فقره مجوز توزیع محصولات دخانی صادر و تحویل متقاضیان گردیده است.

فرهمند از برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره اتحادیه‌های صنفی که مهلت قانونی آنها به پایان رسیده خبر داد و گفت: بر اساس قانون نظام صنفی و آیین‌نامه‌های اجرایی آن، برگزاری انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان اتحادیه‌های صنفی به ریاست سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که براین‌اساس در شش‌ماهه سال ۱۴۰۳، انتخابات ۳۹ اتحادیه صنفی آذربایجان‌غربی برگزار، رئیس و اعضای هیئت‌مدیره آنها معرفی و پروانه فعالیت آنها صادر شد.

صدور و تمدید بیش از ۲۱ هزار کارت تجاری در آذربایجان‌غربی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت استان در خصوص کارت‌های تجاری گفت: در طول شش‌ماهه گذشته ۲۱ هزار و ۴۲۱ کارت تجاری در جهت رونق صادرات در مناطق مرزی صادر و تمدید شده است.

فرهمند با اشاره به رشد ۶۱۰ درصدی در صدور کارت‌های مرزنشینی خاطرنشان کرد: طی شش‌ماهه نخست سال جاری برای تسهیل صادرات و واردات در استان ۱۸ هزار و ۸۹۳ فقره کارت مرزنشینی صادر و یا تمدید شده است، در بخش کارت‌های پیله‌وری ۳۳۹ فقره و کارت‌های بازرگانی ۲ هزار و ۱۸۹ فقره کارت جدید صادر و یا تمدید شده است که صدور کارت‌های بازرگانی و مرزنشینی نسبت به مدت‌زمان مشابه سال گذشته به ترتیب ۳ و حدود ۹ برابر رشد داشته است.

وی همچنین اضافه کرد: در بازه زمانی یاد شده برای واردات کالاهای اساسی و موردنیاز کشور ۴۴۹ فقره ارز تخصیص‌یافته است.

Exit mobile version