Site icon اورنا نیوز

افزایش تردد وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش تردد انواع وسایل نقلیه در مبادی ورودی و خروجی استان در شهریورماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اورنا نیوز، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: در این مدت‌زمان نزدیک به ۴ میلیون تردد بین استانی در ورودی و خروجی استان ثبت شد.

وی با اشاره به اینکه متوسط تردد بین استانی روزانه در شهریور سال جاری ۱۱۸ هزار تردد بود، ادامه داد: تردد بین استانی روزانه در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته خود نزدیک یک درصد افزایش داشته است و بیشترین تردد در ورود و خروج به استان نیز در روز جمعه ۱۶ شهریور و به میزان بیش از ۱۴۰ هزار تردد ثبت شد.

دست‌نشان افزود: ماندگاری وسایل نقلیه در استان نشان‌دهنده آن است که در این مدت‌زمان تقریباً ۱۲ هزار وسیله نقلیه معادل ۱۰ درصد از کل وسایل نقلیه غیربومی مشاهده شده در استان بین ۱ تا ۳ روز در استان اقامت داشتند.

وی اضافه کرد: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان در شهریورماه، ۷۷۹ هزار و ۱۴۸ وسیله نقلیه از آذربایجان‌غربی در سایر استان‌ها مشاهده شده و استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و قزوین بیشترین سهم مقاصد سفر را داشته‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی همچنین بیان داشت: بر اساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان از ابتدای فروردین‌ماه، تقریباً ۸۲۷ هزار و ۷۶۰ پلاک خودرو یکتا در محورهای برون‌شهری آذربایجان‌غربی رویت شد و از این پلاک‌ها حدود ۷۶۶ هزار و ۴۱۶ پلاک مربوط به وسایل نقلیه شخصی بوده است.

Exit mobile version