Site icon اورنا نیوز

تحقق ۷۷ درصدی مصوبات ورزشی سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرستان‌ها

مدیرکل ورزش جوانان آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۷ مصوبه در سفر استاندار به شهرستان‌ها رقم خورد که شامل ۱۹۷ پروژه بوده و نکته قابل‌توجه تحقق ۷۷ درصدی این مصوبات است.

به گزارش اورنا نیوز، سجاد بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان که در سالن جلسات شهید شبان اداره ورزش و جوانان آذربایجان غربی برگزار شد، اظهار کرد: با همت و زحمات جامعه بزرگ ورزش استان آذربایجان‌غربی بیش از ۹۰۰ هیئت ورزشی با میانگین اعضای ۱۰ نفری فعالیت دارند، بیش از هزار باشگاه ورزشی، سازمان‌های مردم‌نهاد و دستگاه‌ها که شاید بتوان گفت بیش از ۲۰ هزار نفر در خط مقدم توسعه کمی کیفی ورزش استان این جامعه در حال تلاش هستند.

وی افزود: این دستاوردها حاصل زحمات اعضای یاد شده، مجمع مدیریت، استاندار آذربایجان غربی، ائمه جمعه و نماینده‌ها بوده و امروز ورزش در استان در پویاترین حالت خوب به سر می‌برد.

بیرامی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها از موضوعات موردتوجه بوده که باتوجه‌به جمیعت، با عقب‌ماندگی در بحث سرانه ورزشی مواجه بودیم که پایین‌تر از میانگین کشوری بوده و شهرستان‌های ما در وضعیت نگران‌کننده‌ای قرار داشتند.

مدیرکل ورزش جوانان آذربایجان غربی اذعان داشت: در مدت‌زمان اخیر یکی از رویکردهای قابل‌توجه و انقلابی در توسعه زیرساخت‌ها رقم خورد و ما توانستیم این سرانه را به میانگین کشوری رسانده و در برخی از شهرستان‌ها میانگین بالای یک مترمربع را نیز تجربه کردیم.

سجاد بیرامی گفت: پروژه‌هایی از قبیل ۲۹ فضای ورزشی سرپوشیده و ۳۰ فضای ورزشی روباز که تعدادی هم پروژه‌های بزرگ مانند استادیوم‌های پانزده هزارنفری ارومیه بودند، وجود داشته که بخش عمده‌ای از آن‌ها در مرحله تکمیل یا در حال تکمیل یا جذب اعتبار هستند.

وی تشریح کرد: میانگین در این مدت، حدود هشت پروژه در هر شهرستان به اجرا یا بهره‌برداری رسید، یکی از دستگاه‌های بودیم که به لحاظ تغییراتی اعمال شده، مورد تأکید جدی و توجه قرار گرفته و در همه سفرهای شهرستانی، ورزش و جوانان استان مصوبه‌های قابل‌توجهی به خود دید.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۱۴۷ مصوبه در سفر استاندار به شهرستان‌ها که شامل ۱۹۷ پروژه بوده رقم خورد و نکته قابل‌توجه این است که ۷۷ درصد مصوبات تحقق‌یافته و این میزان شامل ۵۱۸ هزار و ۱۹۱ هزار مترمربع سطح مساحتی بود که در قالب پروژه‌ها برای ورزش آذربایجان‌غربی تعریف شد و این مقدار ۲۷۰ هزار ۴۸۱ مترمربع فضاهای ورزشی نیمه‌تمام و ۲۴۷ هزار و ۷۱۰ مترمربع سطح فضاهای جدید در استان بود.

وی اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها برای مناطق کم‌برخوردار و روستایی بوده، ۱۰۳ فضای ورزشی روباز و ۲۱ فضای ورزشی سرپوشیده برای روستاها، ۲۷ فضای ورزشی روباز و ۴۶ فضای سرپوشیده برای شهرها جزو این پروژه‌ها بود.

مجیدی مسئول بسیج ورزشکاران آذربایجان‌غربی نیز در این نشست افزود: ۵۱۳۵ شهید ورزشکار در کشور داریم که هرساله یکی از این شهدای عزیز به‌عنوان شهید شاخص ورزشی انتخاب می‌شوند، همچنین نزدیک به ۵۰۰ شهید گران‌قدر ورزشکار در استان داریم.

وی خاطرنشان ساخت: با پیگیری‌های اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی، شهید سعید شبان از استان ما به‌عنوان شهید ورزشکار شاخص امسال، انتخاب شد.

Exit mobile version