بیش از ۱۴۶ هزار نفر در مراکز اقامتی آذربایجان غربی اقامت کردند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته ۱۴۶ هزار و ۵۷۵ نفر در مراکز اقامتی سطح استان اعم از هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها و واحدهای بوم‌گردی اقامت کردند.

به‌ گزارش اورنا نیوز به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، جلیل جباری، با اعلام این مطلب اظهار کرد: در سال گذشته دو مرکز اقامتی در استان به بهره‌برداری رسید که در این راستا ۱۳۲ تخت اقامتی به ظرفیت اقامتی استان افزوده شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته تعداد اشتغال ایجاد شده در مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی و سفره‌خانه‌های استان برابر با ۲۶ نفر بوده است.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی و تبلیغات رسانه‌ای نقش مهمی در معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان دارد، ادامه داد: تهیه موشن‌گرافی جاذبه‌های تاریخی و گردشگری استان، برگزاری تورهای آشناسازی، راه‌اندازی تور مجازی و پخش لایو ایسنتاگرامی از جاذبه‌های استان از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

جباری تصریح کرد: در سال گذشته ۱۱۰ مورد فعالیت غیرمجاز گردشگری در سطح استان شناسایی شد و با همکاری دستگاه‌های مربوطه از انجام این فعالیت‌های جلوگیری شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: صدور هشت فقره کارت راهنمایان گردشگری، تمدید ۱۸ فقره کارت راهنمایان گردشگری، تمدید هشت فقره مجوز پروانه فعالیت تاسیسات اقامتی، تمدید ۲۹ فقره مجوز فعالیت بند ب و صدور سه فقره پرونه بوم‌گردی از جمله اقدامات معاونت گردشگری در سال ۱۴۰۰ بوده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته چهار انجمن حرفه‌ای تاسیسات گردشگری استان تشکیل شد که با تشکیل این انجمن‌ها پیش‌بینی می‌شود شاهد تسهیل امور باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از انجام یک هزار و ۷۳۵ مورد بازدید نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در سال گذشته خبر داد.

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۱۵ مورد گواهی‌نامه کیفیت خدمات تاسیسات گردشگری در سطح استان صادر شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی بیان کرد: همچنین در سال ۱۴۰۰ مجوز فعالیت ۱۴ دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری در استان صادر شد و نیز دو مرکز اقامتی در آذربایجان غربی به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: در سال گذشته تعداد دوره‌های آموزشی و توانمندسازی فعالان گردشگری استان برابر با ۶ مورد بوده و نیز سه مورد جلسه کمیته راهبری سلامت و کمیسیون امنیت گردشگری برگزار شد.

جباری تصریح کرد: رسیدگی به ۱۳ مورد از شکایات دریافتی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، صدور ۱۵۹ مورد گواهی‌نامه آموزشی برای تاسیسات گردشگری، صدور سه فقره پروانه بوم‌گردی، صدور هشت فقره گواهی‌نامه حرفه‌ای گردشگری سلامت و تمدید پروانه ۱۹ واحد بوم‌گردی از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری آذربایجان غربی در سال ۱۴۰۰ بوده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *