لزوم ایمن‌سازی دوربرگردان‌های غیراستاندارد در کلانشهر ارومیه

این روزها با گذر از سطح شهری ارومیه شاهد دوربرگردان‌هایی خواهیم بود که از هیچگونه استانداری برخوردار نبوده و موجب گله‌مندی شهروندان از افزایش ترافیک و تصادف ناشی از آن شده است.

دوربرگردان‌، طرحی هندسی که مسئولان شهری از آن با هدف روان کردن ترافیک و تسهیل رفت و آمد شهروندان یاد می‌کنند، غافل از این‌که این دوربرگردان‌ها از هیچگونه استانداردی برخوردار نبوده و موجب تشدید ترافیک شده‌اند.

با گذر از سطح شهری ارومیه می‌توان به این نتیجه رسید که این دوربرگردان‌ها، غیراستاندارد بوده و از آنجایی که ایجاد دوربرگردان‌ها ضرورت و شرایط خاص خود را دارد؛ رفع نواقص و استانداردسازی آن به بهانه کمبود بودجه به حال خود رها شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با نام بریدگی شناخت نه دوربرگردان …

افراد بسیاری در مسیر این دوربرگردان‌ها کلافه از ترافیک و خسارت ناشی از تصادفات، طی تماس با این پایگاه خبری خواستار رسیدگی مسئولان و رفع این معضلات هستند.

در ادامه لازم به ذکر است برخی از این بریدگی‌ها فاقد تابلو اطلاعاتی دوربرگردان بوده و شهروندان را با دردسرهایی روبه رو ساخته است.

متاسفانه در حالی که بایستی تعداد این بریدگی‌ها کاهش یافته و آن‌هایی که قابلیت تبدیل شدن به دوربرگردان دارد به صورت استاندارد، به دوربرگردان تبدیل شود ولی همچنان متولیان امر بی‌توجه نسبت به این موضوع می‌باشند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *