۳۰ هزار نفر از آذربایجان‌غربی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی ثبت‌نام کردند

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۳۰ هزار نفر از آذربایجان‌غربی در سامانه سماح برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کردند.

شاهین حق‌شناس اظهار داشت: تاکنون بیش از ۳۰ هزار نفر از آذربایجان‌غربی برای شرکت در آیین پیاده‌روی اربعین در سایت سماح ثبت نام کرده‌اند و تا ۲۴ شهریور وقت دارند که با واریز حق بیمه خود، ثبت نام خود را قطعی کنند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که هر چقدر به ایام اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم تقاضا برای شرکت و حضور در این راهپیمایی بیشتر شود.

مدیرکل حج و زیارت آذربایجان‌غربی، گفت: مرز تمرچین پیرانشهر نیز از ۱۶ شهریور به صورت رسمی آماده پذیرش مسافران است و از امنیت لازم برخوردار بوده و زائران نیز در سمت عراق تحت‌الحفظ و همراهی می‌شوند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه ساعات کار مرز تمرچین پیرانشهر از هشت صبح تا هشت شب است به زائران توصیه می‌شود که از ساعات اولیه صبح در مرز حضور داشته باشند تا بتوانند به موقع عبور کنند چون اگر دیرتر به مرز مراجعه کنند باید شب را در تمرچین سپری کرده و صبح روز بعد عزیمت کنند.

حق‌شناس گفت: تاکنون نیز ۳۰ موکب آذربایجان‌غربی در مرزها و مسیرهای تردد زائران مجوز فعالیت گرفته و خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی ابراز داشت: زائران حسینی به طور حتم کارت واکسن به همراه داشته و کارت شناسایی و بیمه برای غرامت فوت، نقص عضو و یا هزینه کرونا باید داشته باشند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان