صادرات ۱۳ میلیون دلاری صنایع دستی آذربایجان غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از صادرات ۱۳ میلیون دلاری صنایع دستی طی یک سال جاری خبر داد.

جلیل جباری با اشاره به صادرات ۱۳ میلیون دلاری صنایع دستی از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری افزود:  طی این مدت ۱۲۰۰ فقره مجوز صنایع دستی در استان صادر شده است که فرصت شغلی ایجاد شده از محل صدور مجوزهای سه گانه صنایع دستی و مشاغل خانگی ۱۲۵۰ نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه طی سال جاری ۸۰۰ نفر از صنعتگران و صنایع دستی تسهیلات پرداخت شد، اظهار کرد: در این بازه زمانی میزان تسهیلات پرداختی به صنعتگران استان ۴۰۳ میلیارد و ۳۱۰ میلیون ریال است.

جباری از دریافت ۲۰ مورد مهر اصالت ملی (نشان ملی مرغوبیت) خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به تجهیز ۲ مورد کارگاه آموزشی صنایع دستی در ماکو به برگزاری دوره های عمومی و تخصصی صنایع دستی اشاره کرد و گفت:  در طول یکسال گذشته ۸۸۶ نفر از آموزشهای عمومی کوتاه مدت و ۱۳۰ نفر از آموزش های تخصصی صنایع دستی بهره مند شدند همچنین ۷ مورد پروانه فعالیت فروشگاه صنایع دستی نیز در استان صادر شد.

جباری از با اشاره به بیمه هنرمندان صنایع دستی نیز گفت: طی یک سال گذشته ۲۹ نفر از صنعتگران صنایع دستی به بیمه تامین اجتماعی معرفی شدند.

وی با اشاره به شرکت ۱۷ نفر در نمایشگاه مجازی صنایع دستی و مشارکت ۱۱ نفر از صنعتگران این حوزه در نمایشگاه اربیل عراق اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی با حضور ۲۸ استان بخشی از فعالیت‌های این حوزه در یک سال گذشته بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *