بیش از ۶۲۰ هزار نوبت‌راس دام در بوکان واکسینه شدند

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: ۶۲۰ هزار و ۷۵۲ نوبت راس در سال جاری علیه انواع بیماری‌های دامی و مشترک با انسان در این شهرستان واکسینه شده‌اند.

اسماعیل محمدیانی اظهار کرد: کار واکسیناسیون دام ها در این شهرستان همگام با اجرای برنامه ملی ریشه کنی انواع بیماری‌های دامی از جمله واکسیناسیون تب برفکی، لمپی اسکین، شاربن و تب مالت در دام‌های سنگین و تب برفکی، ابله، شاربون، تب مالت و طاعون نشخوار کنندگان کوچک انجام شده است.

وی ادامه داد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۴۶ هزار و ۳۶۷ نوبت راس مربوط به دام‌های سنگین و ۵۷۳ هزار و ۳۴۵ راس نوبت نیز مربوط به دام‌های سبک است.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان با بیان اینکه میزان واکسیناسیون امسال در مقایسه با سال گذشته در دام های سنگین ۱۳ درصد و در دام های سبک ۲۱ درصد افزایش داشته است، افزود: در سال گذشته در مجموع ۵۱۴ هزار راس دام سنگین و سبک علیه انواع بیماری‌ها در این شهرستان واکسینه شدند.

محمدیانی یادآور شد: هم اکنون نیز فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی گوسفندی و نیوکاسل طیور در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ قلاده سگ در بوکان نیز علیه بیماری هاری واکسینه شدند که ۲۳۰ قلاده از آنها جزو سگ‌های بلاصاحب بوده است.

مدیر شبکه دامپزشکی بوکان گفت: در مجموع امسال سازمان دامپزشکی برای واکسیناسیون دام‌ها در این شهرستان ۴۷۸ میلیون تومان هزینه کرده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *