ارتقای سطح تربیتی و اعتقادی جوانان مدنظر متولیان مساجد باشد

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: متولیان امورات مساجد باید نگاه ویژه‌ای به موضوع ارتقای سطح اعتقادی و تربیتی جوانان در قالب تشیکلات منسجم داشته باشند.

مراسم معارفه سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، صبح امروز با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و جمعی از مدیران و مسئولان ارشد استانی در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه، حجت الاسلام و المسلمین کمال خداداده در سخنانی، با اشاره به اهمیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در راستای تربیت نیروی انقلابی و متعهد، اظهار داشت: کانون‌های فرهنگی به عنوان یکی از ارکان تربیتی در مساجد به شمار می‌روند که باید در کنار دیگر ارکان تعریف شده و هماهنگ با ائمه جماعات اقدام کنند.

وی افزود: فعالیت تربیتی و انقلابی در مساجد و نیز داشتن ارتباط مستمر و مستقیم با جوانان محلات جزو وظایف کانون‌ها است که نیازمند تقویت و توسعه این امر هستیم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، با بیان برخی کارکردهای مسجد در جامعه اسلامی، عنوان کرد:امروز بیشتر توجه به موضوع زیباسازی ظاهری و عمرانی در مساجد معطوف شده که باید در کنار این امر به موضوع کارکردهای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مساجد نیز توجه شده و راه برای خدمت رسانی از طریق مسجد به مردم هموار شود.

وی ادامه داد: تقویت وحدت در مناطق مختلف استان‌هایی نظیر آذربایجان‌غربی جزو دستورکارهای اصلی کانون‌های مساجد به شمار می‌رود و اعضای کانون‌ها و متولیان این امر ملزم به رعایت و تقویت این اصل هستند.

خداداده، ابراز داشت: دارا بودن قدرت انسجام بخشی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی جوانان و نیز رشد و توسعه ظرفیت‌های کانون مساجد جزو انتظاراتی است که از سرپرست جدید این استان داریم.

در ادامه جلسه، حجت‌الاسلام و المسلمین «کریم حسینخانی» رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی، در سخنانی با تاکید بر لزوم حضور و فعالیت مستمر جوانان در مساجد، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در کنار دیگر مجموعه‌های فعال در مساجد می‌تواند زمینه لازم را برای رشد و اعتلای روحیه انقلابی جوانان متعهد فراهم کرده و مسیر رشد و تعالی آنان را هموار کنند.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی در مسجد برای تقویت بنیه جوانان و نیز دارا بودن برنامه‌ریزی برای رسیدن به تعالی دینی و سیاسی باید در راس امور مساجد باشد که متولیان این حوزه به آن توجه داشته باشند.

رئیس دفتر نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود بیان داشت: اقدامات فرهنگی موثر و اثربخش در سراسر استان نیاز می‌شود، با توجه به وجود مرزهای طولانی در بخش‌های مختلف آذربایجان‌غربی باید نگاه ویژه فرهنگی در مسئولان وجود داشته باشد تا شاهد رشد و ارتقای سطح فرهنگی در میان عموم جامعه باشیم.

در جریان این مراسم، تعدادی از مدیران حوزه فرهنگی و مدیران کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی نیز به ارائه مطالب خود در خصوص نحوه مشارکت و همکاری در زمینه تعالی جایگاه مجموعه پرداختند.

در پایان این مراسم، حکم انتصاب «محسن رضایی» به عنوان سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی توسط رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور اعطا شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان