عصر شعر «موکب واژه‌ها» در ارومیه برگزار شد

عصر شعر «موکب واژه‌ها» با شعرخوانی شعرای آیینی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه شعر و مدح اهل بیت(ع) در ارومیه برگزار شد.

دومین دوره از برگزاری سوگواره «موکب واژه‌ها» با برگزاری عصر شعر و با حضور جمعی از هنرمندان عرصه شعر و مداحی اهل بیت(ع) در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه برگزار شد.در این مراسم، تنی چند از شعرای اهل بیت(ع) به شعرخوانی در وصف امام حسین(ع) و واقعه کربلا و بیان مصائب اسرای شام پرداختند.

همچنین اجرای تئاتر پرفورمنس توسط «پدرام رحمانی» از هنرمندان مطرح استانی، دیگر بخش این برنامه بود که با محوریت معرفی شخصیت حر بن یزید ریاحی و ارادت قلبی او به امام حسین(ع) اجرا شد.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین «رضا میرزایی» مسئول بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی دیگر قسمت برنامه بود که با موضوع اهمیت و جایگاه هنر و شعر متعهد در زنده نگه داشتن قیام عاشورا و نیز حوادث و وقایع مهم تاریخی ارائه شد.

همچنین در جریان این برنامه، از کتاب «موکب واژه‌ها» شامل اشعار ارائه شده در اولین دوره از این سوگواره رونمایی شد و تعدادی از دست اندکاران جشنواره نیز از سوی مسئولان حاضر مورد تجلیل واقع شدند.

بخش پایانی و اصلی مراسم نیز تجلیل از ۲ تن از شعرا و مادحین پیشکسوت اهل بیت(ع) بود که با استقبال حاضران همراه شد.

در این بخش، از استاد «مختار صادق زاده» شاعر و مداح پیشکسوت ارومیه‌ای و از پیرغلامان مطرح کشوری و نیز استاد «اکبر بیضایی» از اساتید مداحی و شعر استان آذربایجان‌غربی تجلیل ویژه به عمل آمد.

گفتنی است، سوگواره «موکب واژه‌ها» با همت حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، به صورت دوسالانه و با محوریت اشعار آیینی در بیان مصائب اهل بیت(ع) و واقعه عاشورا برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *