سیزده هزار میلیارد؛ درآمد حاصل از فروش سوخت در مرزها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه: طی ده ماه از محل پایش و کنترل باک خودروها در مرزهای سرو، رازی، بازرگان و پلدشت، بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ارومیه گفت: در مدت زمان ۱۰ ماه از ابتدای شهریور سال گذشته تا ابتدای تیرماه سالجاری، از محل پایش و کنترل فروش در باک خودروهای مرزهای سرو، رازی، بازرگان و پلدشت، بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال به خزانه دولت واریز شد.

احمد مجردگفت: استفاده از دستگاه های اندازه گیری سوخت و استقرار سامانه یکپارچه کنترل فروش مرزی در مرزهای زمینی سرو، رازی، پلدشت و بازرگان یکی از اقدامات بسیار مهم منطقه در کاهش چشمگیر قاچاق سوخت است.

وی ادامه داد: استفاده نیروهای متخصص و خبره و بهره گیری از فناوری های جدیدِ عرضه و کنترل سوخت، برای حفاظت و صیانت از سرمایه ملی در دستور کار قرار گرفته است.

مجرد با اشاره به تردد روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه خودروی (سواری، اتوبوس، کامیون) ترانزیتی و ترانشیپی از مرزهای یاد شده و کنترل و پایش آن‌ها توسط نیروی انسانی شاغل در جایگاه‌های مرزی منطقه، افزود: جمع آوری دلالان سوخت، جلوگیری از عرضه خارج از شبکه نفتگاز، درآمدزایی دولت، صرفه جویی در سوخت، تسریع در کنترل کامیون‌های ترانزیتی و ترانشیپی یکی از عمده اهداف شرکت نفت منطقه ارومیه در دولت سیزدهم است.

منطقه ارومیه شامل شهرستان های ارومیه، اشنویه، سلماس، خوی، ماکو، شوط، پلدشت، چایپاره، چالدران و مرز بازرگان است و آذربایجان غربی به علت وسعت طولی دارای ۲ منطقه پخش فرآورده‌های نفتی در ارومیه و میاندوآب است که به ترتیب شمال و جنوب استان را پوشش می‌دهند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *