آذربایجان غربی سه درصد برق ایران را تولید می‌کند

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه‌ای آذربایجان گفت: نیروگاه‌های تولید برق آذربایجان‌غربی با تولید یک هزار و ۸۵۰ مگاوات برق، سه درصد برق کشور را تولید و تامین می‌کنند.

رسول اسماعیل زاده  با بیان لزوم توجه به اهمیت تولید برق در استان‌ها افزود: آذربایجان‌غربی از استان‌هایی است که در حالت عادی بیش از نیاز خود تولید برق دارد.

وی مردم استان را مردمی با فرهنگ در زمینه مدیریت مصرف برق دانست و اظهار کرد: مصرف برق در استان، یک هزار و ۳۰۰ مگاوات است این در حالیست که میزان مصرف سراسر کشور بر اساس آخرین آمار، ۶۹ هزار و ۵۰۰ مگاوات ثبت شده است.

اسماعیل زاده میزان مصرف برق در این استان را ۲ درصد مصرف کل کشور عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون سرانه مصرف برق کشور هشت هزار و ۸۸۸ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای آذربایجان گفت: مابقی برق تولیدی در آذربایجان غربی از طریق شبکه‌های انتقال سراسری به دیگر استان های کشور انتقال می‌یابد تا دیگر هموطنان کشورمان از نعمت برق بی بهره نمانند.

اسماعیل زاده با اشاره به وجود دو پست ۴۰۰ کیلوواتی برق در آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از این پست‌ها در خوی و دیگری در ارومیه است که با افتتاح قسمتی از نیروگاه تبریز، نیروگاه خوی، نیروگاه ارومیه و نیروگاه سهند، خط خوی و ارومیه با ۱۵ هزار میلیار ریال اعتبار راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اهمیت طرح رینک ۴۰۰ کیلو واتی اضافه کرد: با افتتاح این طرح از حبس تولید جلوگیری شده و ارتباط هاب انرژی شمال غرب کشور به جنوب کشور برقرار می‌شود که از این لحاظ در منطقه اطمینان برق به حد لازم می‌رسد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *