بررسی علل شلوغی صف های نانوایی در ارومیه

در روزهای اخیر گزارشاتی از گلایه مندی شهروندان از تشکیل صفهای طولانی در برخی نانواییهای شهر ارومیه دریافت می شود.

 در روزهای گذشته خبرهایی از تشکیل صف در برخی نانواییهای شهر ارومیه شنیده شد بدون آنکه مساله خاصی چرخه پخت و توزیعِ روزانه نان در نانوایی ها را تحت تاثیر قرار داده باشد.

بنابر بررسی های میدانی و اظهارات  برخی از نانوایان علل این امر را کاهش سهیمه آردنانواییها  و برخی خرید بیش از نیاز برخی شهروندان عنوان می کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه نظارت بر واحده‌های نانوایی افزایش می‌یابد، گفت: هیچ کمبودی در تامین آرد در استان وجود ندارد.

نادر رحیمی در جلسه هماهنگی استقرار بازرسان مقیم نانوانی‌های شهرستان مردم نگران آرد و نان نباشندارومیه اظهار کرد: نه تنها هیچ مشکلی در تامین آرد واحدهای نانوایی در استان وجود ندارد بلکه سهمیه های تخصیصی نیز بیش از گذشته است.

وی ادامه داد: به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی در واحدهای نانوایی شهرستان ارومیه، بازرسان مقیم در این واحدها مستقر می‌شوند.

رحیمی با اشاره به اعطای حکم ۴۸ نفر از بازرسان مقیم نانوایی، افزود: اختلاف قیمت بین آرد یارانه‌ای و آرد آزاد باعث وقوع تخلف در برخی از واحدهای نانوایی می‌شود که جهت برخود جدی تر با این موضوع ناظرین مقیم در واحدهای نانوایی شهرستان ارومیه مستقر می‌شوند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی آذربایجان غربی گفت: پس از اعلام رسمی و همزمان با سراسر کشور، استفاده از کارت‌های هوشمند نان در واحدهای نانوایی الزامی شده و اگر واحدی از این سیستم هوشمند استفاده نکند این اقدام موجب جریمه و کاهش سهمیه آن خواهد شد

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *