پیش‌بینی تولید یک میلیون تن سیب در آذربایجان‌ غربی

مدیرکل جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن سیب در استان تولید می‌شود.

اکبر کرامتی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده، امسال برآورد تولید سیب در آذربایجان‌ غربی بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن است.

وی افزود: از این میزان تولید، حدود ۸۰۰ هزار تن به صادرات و ذخیره در سردخانه‌ها اختصاص دارد و مابقی این محصول نیز به صورت تازه خوری و سیب صنعتی برداشت خواهد شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌ غربی، عنوان کرد: به منظور خرید سیب صنعتی از کشاورزان، ۸۲ مرکز در سطح استان در نظر گرفته شده که برای تحویل سیب‌های صنعتی باغات به کارخانجات اقدام می‌کنند.

وی گفت: در خصوص فروش سیب‌های تولیدی در استان، مذاکرات لازم در حال انجام است تا در فصل فروش سیب، نسبت به تهاتر این محصول با موز اقدام شود و مشکلات قبلی در خصوص انبار سیب‌های صادراتی وجود نداشته باشد.

کرامتی با تاکید بر لزوم تغییر الگوی کشت در استان و نیز استفاده از روش‌های نوین کشاورزی به منظور افزایش بهره‌وری محصولات، گفت: در این راستا، کارشناسان جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف با کشاورزان دیدار کرده و در تلاش برای حل مشکلات مربوط به کشاورزی‌های سنتی و آبیاری‌های به روش قدیمی هستند.

وی بیان داشت: برنامه‌ریزی‌ها در خصوص خرید سیب صنعتی با نرخ مطلوب انجام شده و امیدواریم با همکاری دستگاه‌های متولی و نیز کشاورزان در زمینه صادرات سیب نیز با مشکلی مواجه نشویم./تسنیم

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *