خرید سهام در معاملات بورسی آذربایجان‌غربی به ۲۹ درصد رسید

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به معامله بیش از ۷۹ میلیون و ۵۵۵ هزار سهم و حق تقدم سهام شرکت‌های بورسی و فرابورسی در این استان طی هفته گذشته، گفت: خرید سهام طی هفته گذشته کاهش چشمگیری داشت و به ۲۹ درصد از کل معاملات رسید.

وحید جوادی روز یکشنبه با بیان اینکه  ارزش معامله‌های انجام شده در این مدت بیش از ۳۴۲ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال بود، اظهار کرد: شاخص کل بورس آذربایجان‌غربی طی هفته گذشته (شنبه تا پنجشنبه قبل) با ۳۲ هزار و ۷۱۰ واحد کاهش به یک میلیون و ۳۱۳ هزار و ۸۵۳ واحد رسید.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته شاخص بازار فرابورس نیز کاهش ۴۴۳ واحدی را تجربه کرد، افزود: این شاخص نیز تا پایان هفته گذشته به ۱۷ هزار و ۹۱۹ واحد رسیده بود.

مدیر بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته در بورس استان، ۱۲ کارگزار از ۱۵ ایستگاه معاملاتی، سهام و حق ‌تقدم بیش از ۹۹ شرکت‌های بورسی و فرابورسی را معامله کردند، ادامه داد: در این مدت نمایندگی شرکت کارگزاری «توانا» بیشترین ارزش ریالی معاملات منطقه را با ۶۱ درصد به خود اختصاص داد.

جوادی اضافه کرد: در این مدت، شرکت سرمایه گذاری پارند پایدار سپهر با ۱۹ درصد، بیشترین ارزش کل معامله‌ها را به خود اختصاص داد و در رده نخست معاملات بورس منطقه‌ای قرار گرفت.

بورس منطقه‌ای آذربایجان‌غربی در ۲۲ اسفند سال ۱۳۸۳ و با همت سازمان بورس و اوراق بهادار و استانداری آذربایجان غربی راه‌اندازی شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *