فوتبالیستی که مخترع شد/ درخشش جوان نخبه میاندوآبی

با گذری کوتاه در زندگی نوابغ و دانشمندان جهان، می‌توان به یک نکته مشترک درباره هر کدام پی برد؛ اینکه بسیاری از آن‌ها از همان دوران کودکی و نوجوانی بسیار متفاوت با همسالان خود هستند. مثلا انیشتین، ادیسون و استیون هاوکینگ و بسیاری دیگر که از همان ابتدا متوجه استعداد و نبوغ خود شده‌اند.

ایران عزیز هم دراین زمینه کارنامه درخشانی دارد؛ نام ایران و ایرانی همواره در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری و … درخشیده است. از دانشمندان ناسا تا پروفسور سمیعی پزشک حاذق و نامدار هموطنمان که به‌راستی از نوابغ دنیاست؛ و حالا با این مقدمه به سراغ امیر رضا اسکندر زاده می‌رویم که خون ایرانی در رگهایش جاری است. .

امیر رضا اسکندر زاده، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میاندوآب با اختراع دستگاه‌ ترمیم و بازیافت آسفالت توسط امواج ماکروویو، مدال طلای جشنواره را کسب کرد و به‌عنوان مخترع برتر شناخته شد.

این جوان مبتکر میاندوآبی و فوتبالیست باشگاه عقاب تبریز پیش از این جایزه جشنواره رومانی و مدال طلای انجمن مخترعان ترکیه را به نام خود کرده است. سرعت بالای بازیافت، عدم اضافه کردن قیر، عدم از بین رفتن خاصیت قیر، عدم ایجاد آلایندگی محیط‌زیست، حفظ خاصیت چسبندگی قیر و قابلیت جابجایی و حرکت از مهم‌ترین مزیت‌های این سیستم است که در نوع خود در دنیا بی‌نظیر است.

ناگفته نماند که دانشگاه بلژیک از این نابغه ایرانی برای ادامه تحصیل دعوت کرده است

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *