اتمام آواربرداری ۲۴۷ واحد آسیب‌دیده در زلزله خوی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، از پایان عملیات آواربرداری در ۲۴۷ واحد مسکونی و دامی آسیب‌دیده از زلزله خوی خبر داد و گفت: این عملیات تا ۲۰ روز آینده به پایان می‌رسد.

جعفر برزگر اظهار داشت: در مرحله نخست ارزیابی واحدهای مسکونی در شعاع ۲۰ کیلومتری کانون اصلی زلزله شهرستان خوی، ۶۷ تیم ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات وقوع زلزله به مدت یک هفته و با حضور در ۵۴ روستا و ۲ شهر خوی و دیزج دیز، ۵ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی را ارزیابی کردند.

وی افزود: این امر به معنای پایان عملیات نیست و کارشناسان ارزیابی بنیاد مسکن تا ارزیابی آخرین واحد مسکونی مورد نیاز، در منطقه حضور خواهند داشت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: در مرحله آواربرداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بسیج اکیپ‌های ماشین آلات خود و استفاده از ظرفیت دستگاه‌های خدمات‌رسان در ۲ روستای خنجرخان و اسماعیل کندی، عملیات آواربرداری را به اتمام رساند و آواربرداری ۵۰ درصد واحدهای تخریبی روستای مرتضی قلی کندی نیز به اتمام رسید.

وی اعلام کرد: تا این لحظه، آواربرداری ۲۴۷ واحد مسکونی و دامی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده است.

برزگر گفت: با توجه به اینکه بیشترین تعداد واحدهای احداثی را در شهر دیزج دیز و روستای سید تاج الدین داریم، عملیات آواربرداری اکیپ‌های ماشین آلات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با سرعت در این دو مکان در حال اجرا است.

وی ابراز داشت: در سایر روستاهایی که واحدهای احداثی وجود دارند عملیات آواربرداری آغاز شده است. در شهر دیزج دیز عملیات آواربرداری ۳۷ واحد مسکونی به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: با بسیج اکیپ‌های این نهاد، عملیات آواربرداری در مناطق زلزله زده خوی تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

وی ابراز داشت: اکیپ‌های صدور پروانه ساختمانی برای دسترسی سریع مردم مناطق روستایی زلزله زده، با استقرار در ۲ روستای خنجرخان و سید تاج الدین، از امروز عملیات صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی آواربرداری شده را آغاز کردند و تا روز شنبه صدور پروانه ساخت واحدهای مسکونی ۳ روستا در مناطق زلزله زده به اتمام می‌رسد.

برزگر، با اشاره به انجام سریع عملیات ساخت مساکن به دلیل نزدیکی به فصل سرد سال، گفت: عملیات پی کنی و شروع احداث اولین واحد تخریب شده امروز در روستای مرتضی قلی کندی آغاز شد.

وی تصریح کرد: مردم مناطق زلزله زده نگرانی از بابت ارزیابی واحدهای خسارت دیده نداشته باشند، چراکه در صورت نیاز با به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان خوی می‌توانند با ارائه درخواست، ارزیابی از واحد مسکونی خود توسط کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را انجام دهند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی، در پایان گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تا اتمام بازسازی آخرین واحد مسکونی در کنار مردم خواهد بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *