Site icon اورنا نیوز

افزایش شاخص برخورداری روستائیان از راه آسفالت در آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: در سال جاری با آسفالت بیش از ۵۸ کیلومتر از راه‌های روستایی، شاخص برخورداری روستائیان استان از راه آسفالته افزایش یافت.

به گزارش اورنا نیوز، ایرج دست‌نشان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی در تشریح این خبر اظهار کرد: آسفالت راه‌های روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در نیمه نخست سال جاری به‌منظور بهسازی محورهای روستایی در بیش از ۱۰۲ کیلومتر از این راه‌ها نیز برای اجرای آسفالت در بازه‌های زمانی آتی زیر سازی انجام شده است.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی تعداد ابنیه فنی ساخته شده با دهنه تا ۸ متر نیز ۵۶ ابنیه بود که ارومیه با ۹ ابنیه بیشترین تعداد ابنیه ساخته شده را به خود اختصاص داده است.

دست‌نشان با اشاره به اینکه هزینه تقریبی عملیات اجرایی پروژه‌های احداث و بهسازی و آسفالت راه روستایی مبلغی بیش از ۲ هزار میلیون ریال است، افزود: شهرستان خوی با بیش از ۱۳ کیلومتر، تکاب با ۱۲ کیلومتر و ارومیه با بیش از ۷.۵ کیلومتر بیشترین میزان عملیات آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی استان را در سال جاری داشتند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به بهره‌مندی ۸۲ روستا از مسیر آسفالته در طی سال جاری، اضافه کرد: تعداد خانوار بهره‌مند از مسیر آسفالت‌ریزی شده بر اساس سرشماری مرکز آمار ۳۹۳۵ خانوار است.

Exit mobile version