تصویب مطالعات سند میانکار طرح جامع شهر ارومیه/ الحاق ۸۰۰ هکتار از اراضی حومه‌ ارومیه به محدوده‌ شهری

 مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: سند میانکار طرح جامع تجدید نظر شهر ارومیه پس از طی مراحل کارشناسی و تصویب در استان در جلسه مورخه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ شورایعالی شهرسازی و معماری ایران تصویب شد.

به گزارش اورنانیوز، سید محسن حمزه‌لو، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ضمن تشکر از حمایت‌های مقام عالی استان و ریاست محترم کل دادگستری آذربایجان‌غربی، در خصوص خبر فوق اظهار کرد: این طرح با حمایت و پشتیبانی مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و اعضای محترم شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه روز دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مطرح و مصوب شد و با این مصوبه الحاق حدود۸۰۰ هکتار از اراضی حاشیه ارومیه تصویب شد و مشکلات اراضی چندین ساله اکثریت تعاونی‌های مسکن واقع در حومه شهر که سالیان متمادی چشم در حل مشکلات مذکور بودند و شهروندان قابل توجهی را شامل می‌شد، حل و فصل گردید.

وی با اشاره به تصویب طرح جامع شهری ارومیه در شورای عالی معماری و شهرسازی، گفت: مشکل برخی از تعاونی‌های مسکن اطراف شهر ارومیه  بیش از ۳۰ سال بود وجود داشت و سال گذشته از معاونت مسکن و شهرسازی و معاونت حوزه‌ی باز آفرینی دعوت بعمل آمد تا از این مناطق بازدید نمایند و بر اساس بررسی های انجام گرفته و ضرورت بازنگری در طرح جامع، ۲ سال قبل از اتمام طرح نسبت به انعقاد قرار داد با مشاور اقدام کردیم.

حمزه‌لو افزود: سال گذشته با مشاور طرح جامع قرار داد بسته شد و پس از طی فرایند مطالعات توسط مشاور و برگزاری جلسات متعددِ کارشناسی نهایتا این طرح در کارگروه بررسی و تصویب شد.

وی با تاکید بر اهمیت تصویب طرح جامع در راستای حل مشکلات شهری، اظهار داشت: طرح جامع پس از تصویب در شورای برنامه ریزی و توسعه‌ استان به تهران ارسال شد که پس از برگزاری چند مرحله از جلسات کمیته فنی، امروز ۳۰ آبان ماه در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی این طرح میانگار مصوب شد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی تصریح کرد: با تصویب طرح جامع در حدود ۸۰۰ هکتار از اراضی حومه‌ ارومیه به محدوده‌ی شهری الحاق شد. این برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

وی با بیان اهمیت ساماندهی ساخت و سازهای بدون مجوز در خارج از محدوده‌ شهری گفت: لازم به ذکر است؛ با تصویب طرح جامع بسیاری از ساخت و سازهایی که پیش از این در خارج از محدوده‌ شهری به صورت غیرمجاز انجام گرفته بود، ساماندهی می‌شود و همچنین بسیاری از اراضی، متعلق به شرکت‌های تعاونی بر اساس ضوابط و مقررات به محدوده‌ شهری الحاق شد.

حمزه‌لو بیان کرد: همانطور که مستحضر هستید، در آخرین جلسه‌ برگزار شده، تاکید استاندار، رییس کل دادگستری و رییس کل بازرسی استان و دادستان، تسریع مشکلات شرکت‌های تعاونی بود که اکنون به موجب تصویب طرح جامع شهری، مشکل بیش از ۲۵ شرکت تعاونی حل شد.

وی در پایان با اشاره به ضرورت همکاری دستگاه‌های متولی در پیشبرد طرح جامع شهری گفت: همچنین امیدواریم با مساعدت مدیریت شهری در ادامه مشکلات حاشیه نشینی در اطراف ارومیه را حل کنیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *