تصادفات جاده‌ای در آذربایجان غربی ۱۶ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راه آذربایجان‌غربی گفت: مجموع تصادفات رانندگی در طرح نوروزی امسال (۲۴ اسفند تاکنون) در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در جاده‌های ارتباطی این استان ۱۶ درصد کاهش یافته است.

رضا پناهی مقدم با اشاره به آغاز طرح نوروزی از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال اظهار کرد: تعداد تصادفات جرحی ۱۶ درصد و خسارتی نیز ۱۷ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته، اما تعداد تصادف جاده‌ای منجر به فوت متاسفانه ۷۵ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعدا افراد فوت شده در تصادفات جاده‌ای در بازه زمانی (۲۴ اسفند پارسال تا صبح دوم فروردین امسال) ۲۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در این مدت متاسفانه ۹ نفر از شهروندان در تصادفات جاده‌ای این استان جان خود را از دست دادند.

رییس پلیس راه آذربایجان‌غربی اعلام کرد که هیچ محدودیتی در تردد مسافران در محور‌های موصلاتی استان وجود ندارد.

وی با اشاره به بارش باران و نزولات آسمانی در محور‌های موصلاتی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها، رانندگان می‌بایست با سرعت مطمئنه حرکت کنند و از سالم بودن برف پاک و بخاری وسیله نقلیه خود قبل از اقدام به سفر مطمئن شوند.

سرهنگ پناهی مقدم در رابطه با عمده دلایل تصادفات جاده‌ای، اضافه کرد: ۸۲ درصد تصادفات جاده‌ای به دلیل سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی راننده و عدم توجه به جلو رخ می‌دهد که لازم است رانندگان در سفر‌های نوروزی توجه ویژه‌ای به این موارد داشته باشند.

وی با اشاره به اخرین مصوبه نشست ایمنی راه‌ها و کاهش ۱۰ کیلومتری سرعت در تمامی محور‌های موصلاتی، یادآور شد: این کاهش محدودیت سرعت در تمام دوربین‌های کنترل سرعت مستقر در راه‌ها نیز اعمال شده است.

سرهنگ پناهی مقدم از شهروندان خواست تا قوانین راهنمایی و رانندگی را جدی بگیرند و ادامه داد: خط قرمز پلیس تخلفات حادثه سازی همچون سرعت غیر مجاز، صحبت کردن با تلفن و رانندگی پر خطر است.

وی همچنین توصیه کرد رانندگان در سفر‌های نوروزی به ازای هر ۲ ساعت رانندگی حداقل ۱۵ دقیقه استراحت کنند.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه بیشترین تصادفات رخ داده در ۳۰ کیلومتری ورودی شهر‌ها رخ می‌دهد، گفت: به دلیل وجود کارگاه‌ها و شرکت‌ها در حاشیه جاده‌ها احتمال تصادفات به شدت افزایش می‌یابد.

سرهنگ پناهی مقدم با اشاره به اینکه طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال آینده تاکید کرد: این طرح با شعار «نشانط بهاری و پرهیز از خطر و آرامش در سفر» اجرا شده است.

وی با اعلام اینکه ۹۵ گشت تیمی پلیس محسوس تحت عنوان طرح نوروزی در سراسر آذربایجان‌غربی حضور دارند، دامه داد: ۱۰ تیم گشتی نامحسوس نیز در محور‌های موصلاتی استان مستقر هستند تا در این طرح انجام وظیفه کنند.

رییس پلیس راه آذربایجان غربی هدف از طرح نوروزی پلیس را ایجاد امینت، آرامش، جلب رضایت مندی مردم و رسیدگی به موقع در سر صحنه تصادفات احتمالی و همچنین روان سازی و جلوگیری از انسداد معابر عنوان کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان