حضور دانش آموزان آذربایجان غربی در بیست و یکمین جشنواره لکوکاپ ایران

بیست و یکمین جشنواره خلاقیت های علمی و پژوهشی دانش آموزی لکوکاپ ایران در اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی تهران با حضور دانش آموزان استان آذربایجان غربی برگزار گردید.

به گفته سیدهادی هاشمی دبیراستانی لکوکاپ در آذربایجان غربی این جشنواره هر ساله در ۴ سطح شهرستانی، استانی، کشوری و جهانی با حضور بیش از ۵۰۰۰ دانش آموز از سراسر کشور در رشته های مختلف از جمله، چرتکه و محاسبات ذهنی، رباتیک، سازه های ماکارونی، مزرعه فکر، برنامه نویسی، الکترونیک، محاسبات سریع ریاضی، نجوم، تشریح جانوری و… در ۳۰ لیگ مختلف برگزار می‌شود.
جشنواره استانی این مسابقات با حضور بیش از ۲۰۰ دانش آموز در مهرماه سال گذشته باعنوان جام چی چست در ارومیه برگزار گردید. نفرات برگزیده جشنواره لکوکاپ ایران، به عنوان سهمیه ایران در مسابقات جهانی مسقط عمان که در آذرماه در دانشگاه سلطان قابوس مسقط برگزار می گردد، اعزام خواهند شد.
در این دوره از مسابقات ۲۱ نفر از دانش آموزان ارومیه ای در رشته های چرتکه و نجوم این مسابقات شرکت داشتند که موفق به کسب یک مقام سوم در لیگ چرتکه و کسب سهمیه  طلایی حضور در لکوکاپ مسقط شدند.
به گفته وی علاقه مندان به فعالیت در این زمینه میتوانند با دبیرخانه استانی لکوکاپ در ارومیه با شماره ۳۲۲۲۲۳۵۱-۰۴۴ تماس گرفته و اطلاعات لازم را کسب نمایند. دبیرخانه کشوری این مسابقات (گروه دانش بنیان لکو) در ناحیه فناوری دانشگاه صنعتی شریف مستقر می باشد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان