افتتاح ۸۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی آذربایجان غربی در هفته جهاد کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، ۸۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با اعتباری بالغ بر ۲هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال با اشتغال زایی مستقیم برای ۲۱۲ نفر و تثبیت اشتغال ۴۰۴ نفر آماده افتتاح شده است.

به گزارش اورنا نیوز، خسرو شهبازی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در سالن همایش شهید حبیب پناهی سازمان جهاد کشاورزی استان ترتیب یافت، با تبریک فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی به تمامی تلاشگران و طلایه داران عرصه کشاورزی و جهادگران تامین امنیت غذایی جامعه، اظهارکرد: هفته جهاد کشاورزی فرصت مناسبی برای پاسداشت تلاش ها و دستاوردهای بخش کشاورزی که در سایه زحمات و خدمات بی وقفه بهره برداران، مجموعه کارکنان جهاد کشاورزی و عمل به رهنمودهای مقام معظم رهبری در جهت تامین امنیت غذایی و خودکفایی محقق شده است.
شهبازی افزود: از تلاش‌ها و زحمات بی‌وقفه شما عزیزان در انعکاس اخبار و رویدادهای بخش کشاورزی و رسالت خطیر اطلاع‌رسانی در جهت تنویر افکار عمومی و پیشبرد اهداف و سیاستهای سازمانی،صمیمانه قدردانی می‌کنم.
وی خاطر نشان کرد: باتوجه به ضرورت تحقق فرامین مقام معظم رهبری در خصوص تحقق شعار سال، جهش و رشد تولید دربخش کشاورزی، رسانه ها با روشنگری در خصوص شایعه پراکنی و دروغ پردازی رسانه های معاند خارجی در خصوص امنیت غذایی، با همراهی مردم نسبت به امید افزایی و تقویت وحدت و انسجام ملی مخصوصاً در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می توانند توطئه های دشمنان برای نا امیدی مردم خنثی و بی اثرکنند.
وی افزود: استان آذربایجان غربی با تولید سالانه بیش از ۷ میلیون تن محصولات کشاورزی ، دارای رتبه‌های نخست و تک ‌رقمی در تولیدات کشاورزی درسطح کشور است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به شعار امسال هفته جهاد کشاورزی گفت: رویکرد محوری شعار امسال هفته جهاد کشاورزی تبیین نقش بی بدیل بخش کشاورزی درمقابله با تحریم های سخت و ظالمانه دشمنان دردستیابی به امنیت غذایی کشور و تحقق شعار استقلال وخوداتکایی در تولید محصولات کشاورزی و از همه مهمتر ضرورت حفظ و حراست از اندیشه های امام خمینی (ره) و تبعیت از مقام معظم رهبری با توجه به نقش بی بدیل رهبری در هدایت جامعه است.
شهبازی، اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی با محوریت تولید محصولات راهبردی، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه های تولید ، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ، توسعه کشاورزی قرار دادی، افزایش ضریب نفوذ دانش در بین کشاورزان و علمی سازی کشاورزی، توسعه پایدار کشاورزی و تامین امنیت غذایی با تکیه بر تولید از منابع داخلی ، ارتقای بهره وری در مصرف آب، صدور اسناد اراضی کشاورزی، ارتقای سطح درآمد و معیشت کشاورزان را از اهم اهداف و سیاست های اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در سال جاری برشمرد.
وی در ادامه با اشاره به برنامه های گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی در استان افزود: با افتتاح ۸۸ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان، بیش از ۳۸ هزار و ۹۵۵ خانوار از عواید اجرای این طرح ها بهره مند می شوند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: تعداد ۵۸ پروژه از مجموع ۸۸ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در بخش مدیریت آب و خاک و امور فنی و مهندسی با اعتبار بالغ بر ۲۵۲ میلیارد ریال، با تعداد ۳۴ اشتغال پایدار و یکهزار و ۸۵۳ خانوار بهره‌بردار آماده بهره‌برداری است.
وی ادامه داد: این پروژه‌ها شامل ۲۶ مورد انواع سیستم های نوین آبیاری و ۷ مورد مرمت و بازسازی قنوات و ۱۲ مورد احداث، بهسازی و پوشش بتنی کانال و ۵ مورد استخر ذخیره آب و ۸ مورد انتقال آب با لوله است.
شهبازی افزود: تعداد ۸ پروژه عشایری اعم از احداث ایستگاه پمپاژ، خط انتقال و تامین آب شرب روستای عشایری با اعتبار بالغ بر ۱۵۳ میلیارد ریال و ۶۱۷ خانوار بهره‌بردار در هفته جهاد کشاورزی آماده بهره‌برداری شده است.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۹ پروژه نیز در زیر بخش معاونت توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی با اعتبار بالغ بریکهزار و ۱۵۰ میلیارد ریال، با تعداد ۱۲۹ اشتغال پایدار، ۲۱۸ تثبیت اشتغال در طی بازه زمانی هفته جهاد کشاورزی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح می شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: این واحدها شامل یک واحد تولید اسانس آب میوه، عرقیات گیاهی و سرکه و یک واحد بسته بندی انواع گوشت، ۴ واحد احداث سردخانه، ۲ واحد خوراک دام و یک واحد بسته بندی حبوبات، غلات و برنج است.
این مسئول ادامه داد: تعداد ۲ پروژه پرورش آرتمیا از مجموع ۸۸ پروژه آماده بهره برداری بخش کشاورزی استان، در زیر بخش مدیریت شیلات و آبزیان با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال، با تعداد ۶ اشتغال پایدار نیز در این هفته مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی خاطر نشان کرد: تعداد ۳ پروژه در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات دامی با اعتبار بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال، با تعداد ۱۱ اشتغال پایدار و ۲۶ نفر تثبیت اشتغال آماده بهره‌برداری می‌باشد که شامل یک واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت ۶۰ هزار قطعه در ارومیه و ۲ واحد مرغداری گوشتی با مجموع ظرفیت ۷۰ هزار قطعه در شهرستانهای نقده و سردشت است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اضافه کرد: تعداد ۲ پروژه تحقیقاتی نیز توسط مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی شامل بررسی سازگاری ۵ رقم سیب زودرس و میان رس تابستانه در باغات استان آذربایجان غربی شامل ارقام (بهران ، تابان ، خرداد ، سرخین و نوبران ) و همچنین ارقام گندم مقاوم به تنش شوری منطقه ( پریان، برزگر و نارین) در این هفته رونمایی می شود.
وی افزود: یک پروژه احداث باسکول توسط مدیریت تعاون روستایی استان نیز با اعتبار بالغ بر ۳ میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.
وی خاطر نشان کرد: یک پروژه افتتاحی نیز اجرای عملیات آبخیزداری اجرای در حوضه آبخیز دره فلکان شهرستان ارومیه توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و تعداد ۷ نفر اشتغال پایداراست که مورد بهره برداری قرار می گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با تاکید بر اهمیت اجرای برنامه توسعه نهضت گلخانه ها به دستور استاندار آذربایجان غربی در سطح استان ، خاطر نشان کرد : یک واحد گلخانه ای سبزی و صیفی در سطح شهرستان ارومیه ، در زیر بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی با اعتبار بالغ بر ۱۵۶ میلیارد ریال، با تعداد ۶ نفر اشتغال پایدارآماده بهره‌برداری شده است.
وی همچنین اضافه کرد: تعداد ۳ پروژه گلخانه ای نیز توسط شرکت شهرک‌های کشاورزی با اعتبار بالغ بر ۶۱۰ میلیارد ریال، با تعداد ۲۷ اشتغال پایداردر سطح شهرستانهای نقده ، سلماس و مهاباد در طول این ایام افتتاح می شود.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان