دلیل قطعی‌های مکرر آب در ارومیه چیست؟

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی گفت: افزایش دمای هوا و افزایش مصرف موجب افت فشار در شبکه توزیع آب در ارومیه شده است، برای پیشگیری از تنش آب، مردم مصرف آب را مدیریت کنند.

به گزارش اورنا نیوز، محمد اشرفی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: افزایش دمای هوا در طی ماه‌های اخیر موجب افزایش سرانه مصرف و کاهش شدید ارتفاع مخازن ذخیره و افت فشار در شبکه توزیع آب در ارومیه شده است.

وی ادامه داد: شهر ارومیه دارای ۲۰۰ هزار فقره مشترک و ۸۳۵ هزار نفر جمعیت است که آب مورد نیاز آنها از محل ۳۷ حلقه چاه و دو باب تصفیه خانه تامین می‌شود.

اشرفی با اعلام اینکه در راستای پایدارسازی آب مورد نیاز شهروندان محترم ارومیه، شرکت آب و فاضلاب، اقدامات متعددی انجام داده، افزود: احداث یک باب مخزن ۵۰۰۰ مترمکعبی و خطوط رفت و برگشت و ایستگاه پمپاژ مربوطه آب‌اندازی خطوط، انتقال ۱۰۰۰ میلیمتری GRP و ۸۰۰ میلی متری چدن داکتیل، اورهال و بازسازی دو واحد فیلتر تحت فشار تصفیه خانه شماره یک ارومیه و اصلاح شبکه در نقاط مختلف شهر از جمله این اقدامات بوده است.

وی با دعوت از مردم برای مدیریت مصرف و صرفه جویی در مصرف آب برای گذر از تابستان و پیک مصرف اضافه کرد: قطعی‌های مکرر و بدون اعلام قبلی برق نیز در طی ماه‌های اخیر موجب کاهش ظرفیت تولید از منابع تولید آب شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی در خصوص تنش آبی در شهر بوکان نیز، اذعان کرد: شهر بوکان دارای ۸۰ هزار فقره انشعاب آب و ۲۲۰ هزار نفر جمعیت است که آب شرب مورد نیاز آن از یک دهنه چاه فلمن، ۱۲ حلقه چاه داخل و اطراف شهر و دو دهنه چشمه داخل شهر تامین می‌شود.

وی با اشاره به رشد روزافزون جمعیت شهر بوکان و افزایش مصرف آب بیان داشت: در این راستا طرح تامین آب شهر بوکان از چاه فلمن دوم حفاری شده در روستای ساری قمیش در حال اجرا می‌باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی خاطرنشان ساخت: جهت پایدارسازی آب مورد نیاز شهروندان محترم بوکان، شرکت آب و فاضلاب در طی دو سال اخیر اقدام به حفر ۶ حلقه چاه و تجهیز ۳ حلقه از آنها نموده و تجهیز سه حلقه چاه باقی مانده نیز در دست اقدام بوده که عنقریب به بهره‌برداری خواهند رسید.

اشرفی الحاق روستاهای هم‌جوار به شهر و تامین آب آن‌ها از منابع آبی شهر، رشد بی‌رویه شهر با توجه به مهاجرت‌پذیری آن، قطعی‌های مکرر و بدون هماهنگی برق و افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی را از دلایل کمبود آب در این شهر عنوان کرد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان