بیش از ۳۵۰۰ مسکن روستایی آذربایجان غربی در مسیر بهسازی قرار گرفت

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: در دولت سیزدهم سه هزار و ۵۵۲ فقره مسکن روستایی این استان در ردیف بهسازی و عقد قرارداد برای طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی قرار گرفته است.

جعفر برزگر روز سه‌شنبه با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در طرح ویژه مسکن روستایی سه هزار و ۵۵۴ فقره مسکن برای دریافت تسهیلات ویژه به بانک‌های عامل معرفی شده است، افزود: در همین راستا ۲ هزار و ۵۴۵ واحد، تسهیلات خود را دریافت و بهسازی را آغاز کرده‌اند.

وی اضافه کرد: یک هزار و ۵۹۲ واحد روستایی نیز در ۷۶۰ روستا مقاوم سازی شده که از این بین ۵۳۱ واحد روستایی پایانکار خود را دریافت کرده‌ است.

برزگر با اشاره به اختصاص سه هزار فقره پرونده تفاهم نامه مسکن محرومین، اظهار کرد: در تفاهم نامه سازمان برنامه بودجه، وزارت کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تمامی موارد به بانک‌ها معرفی و تسهیلات مقاوم سازی یک هزار و ۶۶۱ واحد نیز پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در این طرح مبلغ ۴۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال کمک هزینه به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

برزگر در خصوص تفاهم نامه میان بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت ۲۰ هزار واحدی این طرح، گفت: هم اکنون سهمیه یک هزار و ۲۴۲ فقره تخصیص یافته که از این بین ۱۰۷ واحد با اتمام کار مقاوم سازی شده است و طی آن ۳۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌غربی با تاکید بر سهمیه ۴۰ هزار واحدی تفاهم نامه کمیته امداد امام(ره)، سپاه پاسداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تاکید کرد: با تخصیص سهمیه ۳۶۰ فقره، هم اکنون موفق به مقاوم سازی ۱۵۸ واحد با این تفاهم نامه شده ایم.

برزگر با اشاره به تفاهم نامه میان کمیته امداد امام(ره)، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ظرفیت ۱۰ هزار واحدی یادآور شد: در این تفاهم نامه نیز ۳۱۶ فقره سهمیه تخصیص یافته است که توانسته‌ایم ۴۳ واحد روستایی را از این طریق مقاوم سازی کنیم.

وی در خصوص همکاری بنیاد در راستای تامین مسکن ایتام سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام(ره) نیز با اشاره به کمک‌های بلاعوض سهمیه بنیاد مسکن افزود: در یک سال اخیر مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال به صورت بلاعوض در جهت تامین مسکن ایتام پرداخت شده است.

برزگر از کمک بلاعوض بنیاد به خانوارهای اقشار کم درآمد روستایی نیز گفت: امسال مبلغ ۴۴ میلیارد ریال نیز این طریق در راستای تکمیل و احداث واحدهای خانوارهای اقشار کم درآمد روستایی به صورت بلاعوض پرداخت شده است تا شاهد مقاوم سازی ۱۴۵ واحد از خانوارهای اقشار کم درآمد باشیم.

برزگر اضافه کرد: از ۲۵۸ هزار و ۴۵۴ واحد مسکونی روستایی بیش از ۱۰۹ هزار واحد نسبت به تشکیل پرونده برای مقاوم سازی اقدام کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان ادامه داد: آذربایجان غربی سهمیه سالانه ۱۳ هزار واحدی برای مقاوم سازی مساکن روستایی دارد که با تلاش همکاران، این امکان و توانایی را داریم تا این میزان به ۲۰ هزار واحد در سال نیز برسد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان