امام جمعه ارومیه: ‌کمبود نان و دارو در آذربایجان‌غربی ‌به هیچ وجه قابل قبول نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با بیان اینکه وضعیت کمبود نان و دارو در استان باید حل شود، گفت: مشکلات این چنین به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید پیگیری و حل شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: دشمن همواره دنبال جنگ و ایجاد اختلاف میان مسلمانان است و راه اصلی برای غلبه بر این دسیسه، بالا بردن تقوای الهی و ترس از خدا است.

وی افزود: خداوند بر تمام جهان غلبه دارد و به همین دلیل برای رسیدن به مدارج بالا و پیروزی در تمام صحنه‌ها نیاز به تقویت ایمان و تقوا داریم. بر اساس فرمایش امام صادق(ع)، مومن از کوه‌های سرافراز نیز مستحکم‌تر است چراکه کوه قابل فروپاشی و از بین رفتن است اما کسی جرات و توان تخریب و نابودی مومن را ندارد چراکه دین او محکم و قوی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه برای تقویت دین و تقوا، نیاز به تقویت مساجد، اهمیت به برنامه‌های دینی، حضور در نمازهای جماعت و قرآنی داریم تا ارتباطمان با معارف و احکام الهی تقویت شود و به این ترتیب از گمراهی دور شویم، گفت: باید در برابر حملات فرهنگی دشمن به فکر تقویت خود در زمینه‌های مختلف باشیم تا پاسخ مناسب به تهدیدات و تهاجم را انجام دهیم.

وی ادامه داد: امروز شاهدیم که دشمن در شبکه‌های ضدانقلاب در تلاش برای تهدید و تهاجم است و باید در برابر این وضعیت هشیارانه اقدام شود. باید با افزایش آگاهی و کسب هشیاری و بصیرت در برابر این تهدیدات بایستیم.

قریشی، عنوان کرد: عده‌ای فکر می‌کنند با تسلیم در برابر دشمن و حمایت از برنامه‌های آنان به راحتی می‌رسند اما در آیات و روایات اسلامی نیز آمده که دشمن دست از اقدامات خود برنمی‌دارد و در هر شرایط به دشمنی خود ادامه خواهد داد.

وی گفت: باید شرایط و اوضاع جوامعی را سرمشق قرار دهیم که با تسلیم در برابر دشمنان به چه حال و روزی افتادند. شاه، صدام، معمر قذافی و ابوبکر بغدادی باید به عنوان پایان اسفناک و ذلت‌بار تسلیم شدگان در برابر آمریکا برای جوانان شناسانده شوند.

امام جمعه ارومیه، با تسلیت حادثه تروریستی در حرم حضرت شاهچراغ(ع)، عنوان کرد: باید این اقدامات با قاطعیت محکوم شده و مجازات عاملان آن نیز به جدّ اجرا شود.

وی اذعان داشت: نابودی دشمنان و کافران بر اساس وعده الهی قطعی است، با هر روشی وارد شوند بازهم شکست قطعی با آن‌ها خواهد بود.

قریشی، یادگیری و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را نیاز اصلی جامعه جوان و نوجوان دانست و خاطرنشان کرد: باید در مدارس و دانشگاه‌ها نسبت به تقویت این روحیه توجه شود.

وی، ضمن انتقاد از وضعیت مدیریت در برخی مدارس، گفت: مدیرکل آموزش و پرورش استان و مدیران مربوطه باید نسبت به انتصاب و انتخاب مسئولان متدین، انقلابی و سالم در مدارس توجه جدی کنند و از قرار دادن افراد لاابالی و دارای مشکل پرهیز کنند.

وی، با اشاره به یوم‌الله ۱۳ آبان نیز ابراز داشت: این روز باید با عظمت گرامی داشته شود چراکه نماد دشمن شکنی و اقتدار ملت ایران در برابر آمریکا و دشمنان نظام و انقلاب است.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، با تاکید بر لزوم برخورد جدی با اغتشاشگران و عاملان ناامنی، عنوان کرد: مماشات و نادیده گرفتن هنجارشکنی و ناامنی تا کجا باید ادامه پیدا کند؟ برخورد قاطع و جدی با این عواممل باید در دستور کار قرار گیرد تا درس عبرتی برای سایرین باشد.

وی اظهار داشت: موضوع شبکه ملی اطلاعات ضروری است و باید با همکاری مجلس و دولت حل شود. این مفهومی ندارد که در هر برهه زمانی با فضای مجازی تهدید شویم.

قریشی، گفت: وضعیت کمبود نان و دارو در آذربایجان‌غربی باید حل شود. با این حجم از پیشرفت در زمینه‌های مختلف علمی چرا باید امروز در تامین سرم و دارو مشکل داشته باشیم؟

وی خاطرنشان کرد: مشکلات این چنین به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید پیگیری و حل شود.

امام جمعه ارومیه، در پایان سخنان خود، ضمن انتقاد از تصویب طرح تفصیلی شهر ارومیه با جمعیت کمتر از یک میلیون نفر، ابراز داشت: باید طرح موجود اصلاح شده و با پیگیری مدیران شهری و استانی از نادیده گرفته شدن حق مردم جلوگیری شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان