اقتصاد ایران در مسیر شکوفایی قرار دارد

به گزارش اورنا نیوز، باقری دبیر انجمن علمی اقتصاد دانشگاه پیام نور ارومیه و عضو انجمن اقتصاددانان کشور در روز دانشجو به عنوان نماینده دانشجویان از عملکرد دو ساله دولت مردمی در توسعه اقتصادی ایران اسلامی تقدیر و تشکر کردند.
سعید باقری با اشاره به وضعیت رو به رشد اقتصاد کشور افزود: در دولت سیزدهم، اقتصاد کشور عزیزمان ایران با عملکرد مثبت تیم اقتصادی دولت در مسیر شکوفایی قرار گرفته است.
باقری ادامه داد: تدابیری که دولت سیزدهم در نقشه راه اقتصادی خود به آن اندیشیده است در روند بهبود وضعیت اقتصادی کشور و ثبات آن بسیار موثر و کارآمد بوده که میتوان به افزایش تولید و صادرات، کاهش هزینه و افزایش درآمد خانواده‌ها و اصلاح نظام مالی، مالیاتی و ساختار بودجه اشاره کرد.
عضو انجمن اقتصاد ایران با اشاره به اقتصاد مقاومتی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی اهداف کلان بسیاری را دنبال می کند اما مهم ترین اهداف تحقق اقتصاد مقاومتی عبارتند از: مهار سوداگری و فساد، گام اول تحقق اقتصاد پایدار، مردمی سازی اقتصاد، ارتقا مقاومت اقتصادی در برابر تحریم‌ها، خلاصی از وابستگی به درآمد نفت، اولویت بندی شرکای تجاری ایران و فرهنگ سازی اولویت تولید بر واردات و خرید کالای داخلی.
وی در پایان با اشاره به شعار مهار تورم و رشد تولید تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی راه نجات کشور از تورم و متکی به مردم است؛ در اقتصاد مقاومتی تکیه بر تولید داخلی است؛ به فرموده مقام معظم رهبری ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است پس توجه به توان و ظرفیت‌های داخلی و بهره گیری از نیرو‌های داخل در این اقتصاد و کاهش واردات مهم تلقی می‌شود. نظام اسلامی قادر است با برنامه ریزی، تلاش و اقدامات لازم با محوریت اقتصاد مقاومتی، تهدید‌های امروز را به فرصت تبدیل کند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان