مصوبات معاونت امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی برای رفع مشکل کمبود مرغ در شهرستان ارومیه

به گزارش اورنا نیوز، دکتر جواد کرمی معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با حضور در مراسمی به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه پیام نور ارومیه به سوالات و مطالبات دانشجویان پاسخ دادند.
وی با اشاره به صف‌های طولانی و کمبود مرغ در شهرستان ارومیه گفت:
طبق آمار سامانه سماطط ما میدونیم که مرغدار چه مقدار جوجه ریزی انجام داده و چقدر از مرغدار به کشتارگاه‌ها منتقل شده است.
دکتر کرمی اضافه کرد: شیوه نامه ای برای تنظیم بازار در روزهای بحرانی و عادی در حال تدوین است تا طی روزهای آینده در کارگروه تصویب شود.
همچنین معاون امور اقتصادی استانداری اضافه کرد: توزیع مرغ قطعه بندی شده را خارج از کشتارگاه ممنوع کردیم و کشتارگاه میتواند فقط ۵ درصد از کشتارهایی که انجام داده اصلاحی آن‌ را قطعه بندی کند و ۵۰ درصد کشتارهایی که در کشتارگاه‌های شهرستان ها انجام میشود در مرکز استان توزیع شود چرا که معمولا مشکل کمبود مرغ و صف های مرغ را در شهرستان ارومیه داشتیم و طبق گزارش هایی که گرفتیم در سایر شهرهای استان این مشکل وجود نداشت.
دکتر کرمی با اشاره به مصوبات اضافه کرد: مصوب شد روزانه ۲۰ تن مرغ توزیع شود و الان طبق آمار مصرف میانگین روزانه مرع در استان ۲۴۰ الی ۲۶۰ تن است و در آذرماه میانگین کشتارها ۱۹۰ تن بود که مقداری کمتر از مورد نیاز استان بود‌.
در روز شنبه ۱۱ آذرماه ۲۶۵ تن کشتار در کشتارگاه های سطح استان انجام شده بود که از این میزان ۱۰۰ تن بر اساس مصوبه در مرکز استان توزیع شد.
اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان