وزیر اقتصاد: زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم آذربایجان غربی از توسعه گمرک و عواید آن فراهم می‌شود

خاندوزی در جریان سفر به آذربایجان غربی با اشاره به اقدامات ویژه ای که در دو سال اخیر در راستای هوشمند شدن و تسهیل تشریفات گمرکی انجام شده، ابراز امیدواری کرد که این روند با شتاب بیشتری تداوم یابد و زمینه بهره مندی بیشتر مردم استان از این توسعه بیشتر فراهم شود.

به گزارش اورنا نیوز، سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جریان سفر یک روزه خود به آذربایجان غربی طی گفتگویی اظهار کرد: همزمان با دهه فجر پیروزی انقلاب اسلامی به دعوت آقای استاندار میهمان مردم شریف آذربایجان غربی برای اجرایی شدن بخش مهمی از منطقه ویژه اقتصادی سرو هستیم.
وی افزود: پیش از این مقدمات این پروژه به لحاظ تصویب اساسنامه و تعیین سازمان مدیریت عامل منطقه مشخص شده بود.
وزیر اقتصاد با اشاره به دیگر برنامه‌هایی که در سفر به آذربایجان غربی خواهد داشت، یادآور شد: یکی از مهم‌ترین این جلسات نشست با فعالان و مدیران اقتصادی استان برای رفع موانع اقتصادی است تا بتوان مسیر توسعه اقتصادی آذربایجان غربی را که در یکی دو سال گذشته مسیر متفاوتی را طی کرده است، با شتاب بیشتری در سال ۱۴۰۳ ادامه داد تا مردم بهره‌مندی بیشتری از این مسیر توسعه‌ای داشته باشند.
خاندوزی گفت: آذربایجان غربی به جهت اهمیت راهبردی در حوزه گمرک در صدر استان‌های کشور است و هیچ استانی را سراغ نداریم که به لحاظ گمرکی بتواند این حجم از تعاملات فی مابین ایران و سایر کشورهای همسایه را به شکل متمرکز داشته باشد.
وی تاکید کرد: به شکل تاریخی گمرک نقش مهمی در این استان  داشته  است و با اتفاقات خوبی که امسال رخ داده امیدواریم با توجه به برنامه‌های گمرک برای تجهیز و هوشمند شدن و توسعه و پشتیبانی و تسهیل زمان تشریفات گمرکی و اگر مجلس پیشنهاد دولت را قبول کند بخشی از عایدات گمرکی به استان محل فعالیت اختصاص پیدا کند، زمینه بهره‌مندی بیشتر مردم استان از این درآمدهای پایدار فراهم شود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان