تکمیل تست‌های عملکردی ماهواره‌ شهید سید رضی موسوی(اروم ست)

به گزارش اورنانیوز، مختار ذوالفقار مدیرعامل واحد فناوری ماهواره سید رضی اظهار داشت: این ماهواره به عنوان اولین ماهواره ی فضایی کاربردی بخش خصوصی تست های عملکردی خود را گذارنده وهم زمان برخی از تست های محیطی بر روی آن درحال انجام است‌.
وی افزود: این طرح ملی که صرفا با سرمایه‌گزاری بخش خصوصی درحال تکمیل است مراحل تست عمکرد سامانه‌ی مخابرات،کنترل وضعیت، عملکرد سنسورها و ارسال تصویر به ایستگاه زمینی را گذرانده و برخی تست‌های محیطی شامل سیکل‌های حرارتی باتری و سایر تست‌ها را درحال تکمیل است.
مختار ذوالفقار گفت: امید وارم با همکاری سپاه که وعده تکمیل و پرتاب این ماهواره را داده‌اند شاهد تحول بزرگ در ورود به تکنولوژی‌های با فناوری بالا و با محوریت بخش خصوصی باشیم.
وی ادامه داد: اولین فعالیت جدی فضایی در حوزه ی ساخت نمونه‌های مختلف ماهواره‌های مکعبی را از سال ۱۳۹۷ آغاز کردیم و با حمایت از جوانان مبتکر کشور و استان آذربایجان غربی توانستیم اولین سری از ماهواره‌های بخش خصوصی را سال ۱۳۹۹ رونمایی کنیم که امید است با توسعه ی این صنعت و کاربردی شدن صنعت فضایی در کشور شاهد بالندگی در اقتصاد فضا پایه و توسعه‌ی اشتغال پایدار باشیم.
گفتنی است این ماهواره “شهید سیدرضی” نخستین ماهواره فضایی بخش خصوصی است که در اردیبهشت ۱۴۰۱ با حضور رئیس‌جمهور در آذربایجان‌غربی رونمایی شد.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان