ماجرای قبض آب ۲۵۰ میلیونی محیط زیست آذربایجان‌غربی چه بود؟

با توجه به انتشار مطلبی در فضای مجازی مبنی بر صدور قبض آب حدوداً ۲۵۰ میلیون تومانی برای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، این موضوع توسط خبرنگار فارس پیگیری شد تا حقیقت ماجرا روشن شود.

به گزارش اورنا نیوز، طی روزهای اخیر، انتشار یک خبر مبنی بر صدور قبض آب حدوداً ۲۵۰ میلیون تومانی برای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی، در برخی رسانه‌ها خبرساز شد.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی اظهار کرد: هم‌اکنون وجود چنین فیش آبی با چنین مبلغ بالایی برای اداره کل محیط زیست استان صحت ندارد.

وی افزود: ضمناً ادعای آن اخبار مبنی بر استفاده از آب شرب در آبیاری چمن‌های محوطه اداره کل نیز کذب است و ما اصلاً در محوطه چمن نداریم.

در ادامه شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی طی جوابیه‌ای به روشن کردن موضوع پرداخت، متن جوابیه به شرح زیر است:

با سلام؛

احتراما، در خصوص قبض صادره اداره کل محیط زیست به استحضار می‌رساند با توجه به اعلام‌ مدیریت آن سازمان مبنی بر وجود ترکیدگی در تأسیسات داخلی، همکاران این امور جهت بررسی موضوع به محل، مراجعه و پس از رؤیت محل ترکیدگی که باعث تلف شدن ۷۹۰۴ متر مکعب آب شده و قبض صادره نیز ۲۵۵ میلیون تومان بود، برابر قوانین و مقررات جاری شرکت‌های آب و فاضلاب و دستورالعمل نحوه اعمال تخفیفات هدررفت آب تاسیسات داخلی اقدام به اصلاح قبض صادره نموده و به آن سازمان از طریق پیامک اطلاع رسانی گردید، لازم به ذکر است تخفیفات ترکیدگی برابر مقررات جاری شرکت‌های آب و فاضلاب هر چهار سال یکبار اعمال میگردد.

گفتنی است که مبلغ فیش مذکور، هم‌اکنون به حدود ۹۵ میلیون تومان تقلیل یافته است.

از شهروندان و مدیران نهادها و ارگان‌های دولتی درخواست می‌شود تا با مدیریت مصرف آب و رسیدگی به موقع به تاسیسات فرسوده، از هدررفت منابع آبی استان، جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان