آذربایجان‌غربی غرق در ماتم شهادت حضرت امیرالمومنین علی (ع)

همزمان با سالروز شهادت امیرمومنان حضرت علی (ع)، آذربایجان غربی با برگزاری آیین های عزاداری و مذهبی غرق غم و اندوه است و مردم روزه دار این استان، عزای نخستین شهید محراب تاریخ را برپا کرده اند.

عزاداری مردم مومن آذربایجان غربی که از چهارشنبه شب آغاز شده، امروز در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان به اوج خود رسید و دیشب و امروز، شنبه مردم ولایتمدار جای جای آذربایجان غربی با برپایی عزای علوی، این روز را با سوگواری سپری کردند.

پرچم‌های سیاه در سالروز شهادت امام علی (ع) بر سر در برخی از کوچه‌ها و مساجد به اهتزاز درآمده و حسینیه‌ها، مساجد، مصلاها و امامزاده‌های استان با رعایت پروتکل های بهداشتی میزبان عزاداران و عاشقان عصمت و طهارات هستند تا در سوگ حضرت امیرالمومنین (ع) عزاداری کنند.

علما و روحانیان نیز در مناطق شهری و روستایی استان در مجالس برپا شده سوگواری حضرت مولی الموحدین (ع) به بیان فضایل آن حضرت پرداخته و مصیبت‌های آن امام همام و دیگر ائمه اطهار (ع) را بازگو می کنند.

امروز همچنین، مردم روزه دار در برخی هیات ها و دسته های عزاداری و سوگواری در مساجد و تکایای بسیاری از شهرهای آذربایجان غربی از جمله ارومیه با رعایت موارد و پروتکل های بهداشتی در صفوف منظم به سینه زنی و نوحه خوانی پرداختند و مداحان نیز در خصوص مصائب زندگی ائمه اطهار ازجمله امام علی (ع) نوحه سرایی کردند.

شب گذشته هم همزمان با دومین شب از لیالی پرفیض قدر، مردم آذربایجان غربی همزمان با طنین انداز کردن ندای العفو و استغاثه به درگاه الهی برای تعیین بهترین سرنوشت در سال پیش رو، بر مصیبت های امام علی (ع) نیز اشک ماتم ریخته و بر سر و سینه زدند.

بسیاری از جوانان نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، روایات و احادیثی را با مضامین مختلف به گروه ها و کانال ها ارسال می کردند.

نوای «فزت و رب الکعبه» حضرت علی (ع) در زمان ضربت خوردن ایشان و همچنین ندای « تهدمت والله ارکان الهدی» کهز از سوی حضرت جبرئیل (ع) در زمان ضربت خوردن مولی الموحدین امیرالمومنین (ع) طنین انداز شد، نیز در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده ارسال شد.

تغییر پروفایل مربوط به شبکه های اجتماعی به رنگ سیاه یا عکسی از حرم حضرت علی (ع) در نجف اشرف، پخش چای و نذری به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع) طی شب گذشته و شب های پیش از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در سالروز شهادت حضرت علی (ع) در آذربایجان غربی بود.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *