خسارت ۲ هزار میلیارد تومانی حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی گفت: بخش کشاورزی استان در سال زراعی گذشته بالغ بر ۲ هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان خسارت دید.

غلامعلی مرادی صبح امروز در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: همه ساله از طریق بلایای طبیعی خسارات قابل توجهی به بخش کشاورزی استان وارد می‌شود که در این راستا مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی، آموزش و آگاه‌سازی کشاورزان در جهت مقابله و نیز کاهش حجم خسارات وارده به این بخش ضروری است.

وی، عدم تخصیص به موقع منابع مالی و اعتباری از طرف دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی برای جبران بخشی از خسارت وارده به کشاورزان را یکی از چالش‌های مهم موجود بر سر راه توسعه فرهنگ صنعت بیمه کشاورزی در استان عنوان کرد و افزود: نزدیک به ۱۷۰ میلیارد تومان از تسهیلات دریافتی سررسید شده بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ ، به مدت ۳ سال استمهال شده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی، گفت: مبلغ ۲۰۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده که به طور میانگین حداکثر برای هر نفر ۲۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی تخصیص یافته است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی استان مبنی بروزش باد و گردو غبار در طی روزهای آینده، از باغداران استان به ویژه تولید کنندگان سیب درختی درخواست می‌شود به منظور کاهش خسارت وارده ناشی از ریزش محصول، در امربرداشت محصول تسریع کنند.

در ادامه این جلسه، معاون خدمات بیمه ای بانک کشاورزی آذربایجان‌غربی هم گفت: در سال زراعی گذشته، ۱۲۳ هزار هکتار از محصولات زراعی و بیش از ۱۳ هزار هکتار از محصولات باغی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

صادق زاده، با بیان اینکه  ۳۹۰ هزار و ۱۸۹ راس دام از دام‌های استان نیز بیمه شده‌اند، بیان داشت: برای افزایش رغبت بیمه گذاران در زیربخش‌های مختلف، مشوق‌هایی لحاظ شده که شامل تخفیف های بین پنج تا ۵۰ درصدی است و سعی می شود مشکلات موجود در این بخش مرتفع  شود و برای حمایت از کشاورزان تهاتر نیز در محصولات باغی پیگیری می‌شود./تسنیم

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زبان