سیر نزولی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سیر نزولی به مبتلایان ویروس کرونا در این استان ادامه دارد، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته فقط ۱۱ نفر در آذربایجان‌غربی به کرونا مبتلا شده و هیچ فوتی نیز در این مدت نداشته‌ایم.

دکتر محمدامین ولی زاد روز شنبه با بیان اینکه ۳۶۵ هزار و ۷۵۹ در آذربایجان‌غربی تاکنون به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه آمار در این رابطه هفت هزار و ۷۴۳ نفر در استان جان خود را از دست دادند اما با شروع واکسیناسیون روند مرگ و میر کاهش چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: از کل افراد مبتلا به کرونا در آذربایجان‌غربی ۹۳ هزار و ۸۴۷ بیمار پس از بستری در بیمارستان و مراکز درمانی، سلامتی خود باز یافتند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان‌غربی در رابطه با ضرورت تزریق واکسن کرونا، افزود: در حالیکه تزریق دُز چهارم، یکی از مهمترین گام‌ها برای مقابله با شیوع کرونا به شمار می‌رود، فقط ۵۲ هزار و ۲۹۳ نفر در استان این دُز را تزریق کرده‌اند که حدود ۱.۶۵ درصد واجدین شرایط است.

وی با بیان اینکه ۸۴.۵ درصد افراد در پنج سال و بالاتر در آذربایجان‌غربی دوز اول واکسن را تزریق کرده‌اند، گفت: ۷۵.۷ درصد افراد دوز دوم و ۳۴.۶ درصد نیزدوز سوم را تزریق کرده‌اند.

میزان واکسیناسیون کرونا در آذربایجان غربی به ۶ میلیون و ۲۱۶ هزار دُز رسیده است./ایرنا

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *